Video Games Europe oraz European Games Developer Federation opublikowały raport „Key Facts”, który przedstawia wyniki badań graczy na pięciu największych rynkach europejskich oraz kluczowe dane dotyczące branży w skali całej Europy. Raport ukazuje dynamiczny rozwój sektora oraz jego znaczącą rolę w stymulowaniu innowacji i kreatywności na kontynencie.
Rozwój branży w Europie
Miniony rok był korzystny dla branży gier wideo. Przychody na poziomie 25,7 mld euro stanowią wzrost o 5% rok do roku. Zdecydowana większość wpływów, bo aż 85%, pochodzi z dystrybucji cyfrowej gier. W całej Europie w firmach tworzących gry zatrudnionych jest 115 000 osób, co oznacza wzrost zatrudnienia o 6,7% w porównaniu do poprzedniego roku. Polska, z 15 000 pracowników, jest jednym z największych rynków w Europie, ustępując jedynie Wielkiej Brytanii. Średnio w krajach europejskich kobiety stanowią 24,4% zatrudnionych w branży.
Kto gra w gry wideo w Europie?
Aż 53% mieszkańców Europy w wieku 6-64 lat gra w gry. Znaczna większość z nich, bo 75%, to osoby dorosłe. Średni wiek gracza w Europie wynosi 31 lat, a prawie 1 na 4 graczy (23%) jest w wieku 45-64 lat. Na gry poświęcają średnio niemal 9 godzin tygodniowo.
Blisko 55 milionów w Europie graczy stanowią kobiety. Przeciętna europejska graczka ma 32 lata i spędza przy grach około 6,7 godzin tygodniowo. Co może zaskakiwać, największy odsetek kobiet-graczy (42%) znajduje się w grupie wiekowej 35-64 lat.