Kibice dzięki rozwiązaniu będą mogli na bieżąco obserwować statystyki, śledzić ciekawostki dla fanów, wystawiać oceny gry poszczególnych piłkarzy, czy oceniać usługi dostępne na stadionie Legii Warszawa, przy ulicy Łazienkowskiej 3 w Warszawie, oraz obstawiać wynik meczu.
Legia była w roku 2015 pierwszym europejskim obiektem, na którym Ericsson wdrożył rozwiązanie Connected Venue oparte o indywidualną sieć Wifi .Dążąc do pełnego wykorzystania infrastruktury, Ericsson umożliwił firmie Social WiFi dostosowanie rozwiązania do potrzeb kibiców na stadionie. Projekt powstał dzięki współpracy z programem akceleracyjnym Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej – Startup Spark. Pierwszy test rozwiązania przeprowadzony został podczas meczu Ekstraklasy Legia – Górnik. Kibice mogli zalogować się przy pomocy Facebooka lub maila, zdobywając stały dostęp do sieci, otrzymując zestaw ciekawostek o meczu oraz specjalny kod rabatowy albo skorzystać z Internetu przez 10 minut bez logowania.
„Stadion Legii Warszawa jest dla firmy Ericsson modelowym przykładem partnerstwa technologiczno-biznesowego. Kontynuujemy współpracę z Klubem poprzez oferowanie kibicom coraz to nowych, innowacyjnych usług – w przyszłości wykorzystujących również możliwości jakie dają sieci 5G” – powiedział Marcin Sugak, dyrektor rozwoju biznesu w firmie Ericsson.
„Darmowe i szybkie połączenie do internetu, zapewnione przez firmę Ericsson, pozwala nam testować i wprowadzać usługi angażujące kibiców i ułatwiające wizytę na stadionie. Dodatkową wartością jest bliska współpraca Legii, firmy Ericsson i SocialWiFi. Pozwala to dzielić się pomysłami i budować usługę z pełnym zrozumieniem potrzeb kibica.” – mówi Adam Piotrowicz, dyrektor ds. digital w Legia Warszawa.
Współpraca z Social WiFi wpisuje się w strategię współpracy firmy Ericsson ze startupami. Ericsson wspiera startupy w pozyskiwaniu funduszy na wdrożenia u swoich klientów w Polsce, a także promuje zastosowane rozwiązania również w innych krajach, otwiera startupom możliwości ekspansji na świecie.