Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Dziewczyny rządzą! Ale czy edukacja dziewczyn w IT też rządzi?

Inwestycja w edukację dziewcząt wzmacnia gospodarki i zmniejsza nierówności – taką informację znajdziemy na stronie UNICEF. Kształcenie dziewcząt przyczynia się do budowy bardziej stabilnych, odpornych społeczeństw, które umożliwiają wszystkim realizację swojego potencjału.

A jak wygląda ta kwestia jeśli chodzi o branżę IT? Jak wynika z najnowszego raportu Kobiety na politechnikach, zaledwie 16 proc. studentów na kierunkach informatycznych to przedstawicielki płci żeńskiej. Ten wynik nie zmienił się przez ostatnich 5 lat. To wciąż bardzo mała liczba, a jak wskazują badania – istnieje pozytywna korelacja pomiędzy równością płci a rozwojem gospodarczym. To dziś niezwykle ważne, by również kobiety od najmłodszych lat kształciły się w zakresie nowych technologii.

W krajach rozwijających się mężczyźni są 2,7 razy bardziej skłonni do pracy w sektorze cyfrowym. A na całym świecie mniej niż jedna czwarta cyfrowych miejsc pracy jest obejmowana przez kobiety. Dostęp do technologii i edukacji technologicznej w wielu krajach jest nieosiągalny dla dziewcząt. W pozostałych miejscach, kobiety wciąż znacznie rzadziej niż mężczyźni obierają tę ścieżkę rozwoju. Z kolei te, które to robią, często osiągają duże sukcesy. Tworzą aplikacje, strony internetowe, narzędzia i systemy, a swoimi doświadczeniami dzielą się z innymi.

 

– Jak wynika z danych ONZ, na całym świecie tylko 30 procent specjalistów w dziedzinie nauk technicznych i technologii to kobiety. A według najnowszych danych ITU (Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny ONZ) na świecie 57 proc. kobiet korzysta z Internetu, w porównaniu z 62 proc. mężczyzn. Biorąc pod uwagę te problemy i jednocześnie rozglądając się po rynku pracy, postanowiliśmy zainwestować nasz czas i stworzyć taki projekt, który choć w pewnym stopniu wpłynie na wyrównywanie cyfrowych szans w przyszłości. Nasza inicjatywa – ITGrA – to edukacyjny projekt, skierowany do uczennic szkół średnich. W tę akcję społeczną zaangażowany jest zespół trenerów-wolontariuszy z Capgemini Polska i firm partnerskich, czyli osób na co dzień zawodowo zajmujących się IT. Rokrocznie, od 2019 roku, nasz projekt uzyskuje dofinansowanie na działania społeczne w ramach programu grantowego Capgemini Polska „Inwestujemy w dobre pomysły” – mówi Magdalena Rucińska, Starszy Kierownik ds. Realizacji Projektów, Liderka programu ITGrA, Capgemini Polska.

 

Projekty społeczne wspierające edukację dziewcząt budują w nich poczucie możliwości, które – jak wskazują przykłady – w ostatecznym rozrachunku skutkuje ich sukcesami i wpływa pozytywnie na rozwój gospodarki. Niezwykle ważne jest zbudowanie w młodych kobietach przekonania, że mogą być kim chcą, niezależnie od płci – a to przełoży się na ich decyzje w przyszłości.

 

 

<b>„Każdy powinien nauczyć się programowania, bo to uczy myślenia”</b>

To słowa Steva Jobsa, które stały się mottem wydarzenia ITGrA. Celem inicjatywy jest rozwijanie pasji do programowania wśród utalentowanych uczennic szkół średnich, ale też pokazania, że branża IT ma do zaoferowania szeroką gamę ścieżek zawodowych – od kodowania, przez tworzenie kreatywnych projektów graficznych, po zarządzanie ludźmi. Organizacja zaprasza do programu uczennice oraz ponad 20 trenerów, którzy podczas wirtualnych warsztatów w Akademii IT poprowadzą kompleksowe szkolenia z obszaru najnowszych technologii. Dzięki szkoleniom uczestniczki będą miały okazję w sposób praktyczny i przystępny zobaczyć różne „oblicza” IT, a także zdobyć wiedzę z zakresu programowania, testowania, doradztwa i zarządzania projektami IT, a także z obszaru komunikacji w zespole projektowym.

 

– Nasz projekt ma na celu popularyzację rozwoju w obszarze IT wśród kobiet i wzrost ich kompetencji w tej dziedzinie oraz pokazanie młodym dziewczynom, że wbrew stereotypom, obszar IT jest przykładem szerokiej i zróżnicowanej pod wieloma względami branży – dostępnej i otwartej również dla nich. Chcemy pokazać całym społecznościom szkolnym pozytywne aspekty postępu, jaki zachodzi w IT i to, jak można z nich skorzystać – dodaje Magdalena Rucińska.

 

<b>Dziewczyny do kodu </b>

Niezwykle ważne jest dziś, by każda kobieta miała bezpieczny i swobodny dostęp do technologii cyfrowych. Na świecie podejmuje się obecnie bardzo wiele inicjatyw mających służyć zainspirowaniu dziewcząt do rozpoczęcia tej ścieżki naukowej i zawodowej. I choć uprzedzenia związane z płcią w tej branży wydają się odchodzić do lamusa, to twarde dane wciąż wskazują, że odsetek kobiet na uczelniach technicznych utrzymuje się na stałym, stosunkowo niskim poziomie.

W zmieniającej się rzeczywistości i czasach powszechnej cyfryzacji jeszcze istotniejsze staje się zaangażowanie dziewcząt w rozwój nowych technologii. W nieprzewidywalnym świecie, w którym przyszło nam funkcjonować, młode kobiety na całym świecie będą musiały zmagać się z wyzwaniami związanymi z nauką i pracą. Technologia w tej sytuacji przychodzi z pomocą jako rozwiązanie, dając dostęp do podstawowych usług i informacji. Staje się ona także coraz ważniejsza biorąc pod uwagę rozwój zawodowy i możliwości, jakie oferuje rynek pracy. Dziewczęta podejmujące edukację w obszarze technologicznym dziś, jutro będą kobietami tworzącymi rozwiązania rewolucjonizujące naszą przyszłość.

 

IBM w końcu wdraża technologię Red Hat Storage do własnych biznesowych rozwiązań pamięci masowych

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE