Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Dzięki pracy hybrydowej firmom łatwiej zatrzymywać i pozyskiwać talenty, wynika z najnowszego raportu Cisco Hybrid Work Index (HWI).

Najnowszy raport Cisco Hybrid Work Index (HWI) prezentuje, w jaki sposób nawyki użytkowników i technologia trwale wpłynęły na pracę w ciągu półtora roku trwania pandemii COVID-19. Wyniki badania, które będą aktualizowane co kwartał, wyraźnie pokazują, że pracownicy funkcjonujący w sposób hybrydowy oczekują elastyczności, dostępności i bezpieczeństwa. Jednocześnie firmy muszą mierzyć się z koniecznością zaspokojenia nowych potrzeb technologicznych w obliczu rosnących oczekiwań co do elastycznego i integrującego wszystkich środowiska pracy.

 

W ciągu ostatnich 18 miesięcy zarówno firmy, jak i osoby prywatne na całym świecie bardzo szybko dostosowały się do zmieniającego się środowiska. Obecnie, wraz z sukcesywnym otwieraniem biur, model hybrydowy staje się powoli normą, a pracownicy łączą pracę w biurze, w podróży i w domu. Na skutek tej zmiany powstało wiele wyzwań związanych z elastyczną polityką pracy, kulturą i dostosowaniem procesów na potrzeby wspierania hybrydowej siły roboczej oraz zapewnienia równości między pracownikami zdalnymi i stacjonarnymi. Teraz firmy muszą im stawić czoła.

 

„Jesteśmy w momencie, który może przedefiniować to, jak wygląda praca. Pracownicy na całym świecie chcą takiego miejsca pracy, które pozwoli jak najlepiej wykorzystać ich potencjał, a naszym obowiązkiem jako liderów biznesu jest nauczenie się, jak efektywnie ich w tym wspierać, niezależnie od tego, gdzie i w jakim modelu pracują.” – powiedział Chuck Robbins, prezes i dyrektor generalny Cisco.

 

Hybrid Work Index to badanie, które łączy spostrzeżenia z ankiet przeprowadzonych wśród klientów z wewnętrznymi badaniami Cisco oraz globalnymi zanonimizowanymi danymi pochodzącymi z sieci, urządzeń końcowych i aplikacji. Z badania HWI wyłoniło się kilka kluczowych wniosków, które mogą pomóc firmom zrozumieć jakie podejście powinny przyjąć, aby praca hybrydowa okazała się sukcesem w dłuższej perspektywie.

 

Kluczowe wnioski dla specjalistów ds. HR oraz osób odpowiedzialnych za zasoby ludzkie

  • Pracownicy chcą wyboru, a hybrydowy model pracy ma wpływ na ich lojalność: 64% uczestników badania Cisco zgadza się z twierdzeniem, że możliwość pracy zdalnej ma bezpośredni wpływ na to, czy zostaną w danej organizacji. Nie wiadomo jednak czy pracodawcy docenią potencjał pracy hybrydowej: tylko 47% ankietowanych uważa, że ich firma pozwoli na wybór pracy z dowolnego miejsca zamiast obecności w biurze w najbliższych 6-12 miesiącach.
  • Elastyczność i dobrostan są kluczowe dla pracy hybrydowej: Zdecydowana większość respondentów zgadza się z twierdzeniem, że zdrowie i dobrostan, obok elastycznych warunków pracy, nie podlegają dla nich negocjacjom, w momencie, gdy wkraczamy w erę pracy hybrydowej.
  • Praca hybrydowa sprawiła, że więcej spotkań odbywa się w biegu: Przed pandemią zaledwie 9% uczestników spotkań dołączało do nich z urządzeń mobilnych. Obecnie, w dobie pracy hybrydowej, odsetek ten uległ potrojeniu i wynosi 27%.
  • Spotkań jest coraz więcej, ale nie wszyscy „uczestniczą” w nich w ten sam sposób: Na całym świecie, za pośrednictwem aplikacji Cisco Webex, odbywa się ponad 61 milionów spotkań miesięcznie. W każdym z nich prawdopodobnie zabiera głos tylko około połowa (48%) osób. Zależy to od: wielkości i efektywności spotkania, pytań mających zaangażować uczestników oraz tego, czy organizator przewidział alternatywne formy uczestnictwa. Jak wynika z szacunków Cisco, w 98% spotkań przynajmniej jedna osoba uczestniczy zdalnie. Organizacje muszą zadbać o zaangażowanie także tych użytkowników, aby czuli się oni równie komfortowo, jak osoby w biurze.
  • Elastyczne środowisko pracy oznacza większy dostęp do talentów: 82% uczestników badania zgadza się, że łączność internetowa jest kluczowa dla powrotu do normalności po pandemii COVID-19 oraz zapewnienia równego dostępu do pracy, edukacji i służby zdrowia. Łączność umożliwi ludziom podjęcie pracy dla każdej firmy na świecie, a organizacjom pozyskanie pracowników niezależnie od ich lokalizacji, języka, którym się posługują, statusu socjoekonomicznego czy stopnia zaawansowania technologicznego.
  • Sztuczna inteligencja nie zabierze nam pracy, lecz pomoże kształtować jej przyszłość: ponad 200-proc. wzrost wykorzystania możliwości sztucznej inteligencji w rozwiązaniach komunikacyjnych od lipca do września 2021 r. wskazuje na dążenie ludzi do lepszego zaangażowania w spotkania. Nowe funkcje platform komunikacyjnych, takie jak redukcja szumów, automatyczne tłumaczenie i transkrypcje, ankietowanie na żywo czy rozpoznawanie gestów ułatwiają ludziom angażowanie się w rozmowę, niezależnie od tego, czy robią to wirtualnie, czy fizycznie w pokoju spotkań.

 

Kluczowe wnioski dla specjalistów ds. technologii

  • Wzrost cyberzagrożeń sprawia, że strategia bezpieczeństwa, w której użytkownik jest w centrum uwagi, zyskuje na znaczeniu: Próby uzyskania zdalnego dostępu do zasobów biznesu przez cyberprzestępców wzrosły 2,4-krotnie. We wrześniu 2021 r. zespoły pracujące w modelu hybrydowym odnotowały 100 milionów ataków dziennie, przeprowadzanych za pośrednictwem poczty e-mail. To pokazuje, jak ważne są rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, które powstrzymają nieuczciwych użytkowników, a jednocześnie pozwolą wykonywać swoje obowiązki pracownikom.
  • Przedsiębiorstwa postrzegają aplikacje do współpracy jako krytyczne zasoby w modelu hybrydowym: Aplikacje do współpracy są obecnie najczęściej monitorowanym pod kątem wydajności rodzajem programów na świecie.
  • Sieci domowe są obecnie jedną z najbardziej krytycznych części sieci korporacyjnej: od początku pandemii odnotowano dwukrotnie większy wzrost wykorzystania urządzeń wspierających telepracę w porównaniu z routerami dla małych i średnich firm.
  • Jednocześnie, zaczyna wracać praca stacjonarna: W porównaniu do stanu sprzed sześciu miesięcy, nastąpił 61% wzrost liczby urządzeń łączących się z biurowymi sieciami Wi-Fi. Prym wiedzie szkolnictwo wyższe, hotelarstwo oraz branża usług profesjonalnych.

 

Dane zaprezentowane w badaniu Hybrid Work Index pochodzą z aplikacji do współpracy (Cisco Webex), sieci (Cisco Meraki), systemów monitorowania jakości połączeń internetowych (ThousandEyes), a także platform bezpieczeństwa Cisco (Duo, Umbrella oraz grupy Talos). Ponadto w badaniu uwzględniono informacje pochodzące od pracowników Cisco, a także z ankiet przeprowadzonych przez firmy zewnętrzne wśród 39,000 respondentów z 34 krajów: CIO, decydentów z obszaru IT i innych pracowników.

 

 

“Polska jest dla realme ekstremalnie istotnym rynkiem” – mówi w IT Reseller TV Madhav Sheth, wiceprezes realme, CEO na obszar Europy, Indii oraz Ameryki Łacińskiej.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE