Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Ruszają konsultacje strategii wdrażania systemu EZD RP, kompleksowego i bezpłatnego oprogramowania do elektronicznego zarządzania dokumentacją, które ma zrewolucjonizować funkcjonowanie polskiej administracji.

EZD RP (skrót od Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją) to jednolity i bezpłatny system do elektronicznego zarządzania dokumentacją dla całej polskiej administracji. „Strategia dystrybucji, wdrażania i utrzymania EZD RP od 2022 r.” jest już dostępna na stronie ezdrp.gov.pl.

 

Konsultacje potrwają do końca maja. Przez cały maj będziemy organizować spotkania online:

  • 5 maja (środa) – spotkanie z przedstawicielami administracji rządowej,
  • 12 maja (środa) – spotkanie z przedstawicielami samorządów wojewódzkich i powiatów,
  • 14 maja (piątek) – spotkanie z przedstawicielami miast i gmin miejskich,
  • 19 maja (środa) – spotkanie z przedstawicielami gmin miejsko-wiejskich i wiejskich,
  • 21 maja (piątek) – spotkanie z przedstawicielami pozostałych podmiotów publicznych,
  • 26 maja (środa) – spotkanie z przedstawicielami firm (dostawców i integratorów, oprogramowania dla podmiotów publicznych).
  • Zachęcamy do zgłaszania chęci udziału w spotkaniach. Można to zrobić na stronie www.ezdrp.gov.pl. To tam można nam też przekazać swoje uwagi do Strategii.

 

Ważna informacja: ze względu na publiczny charakter konsultacji nie będą przyjmowane zgłoszenia anonimowe oraz bez podania kontaktu zwrotnego.

 

Co to za system?

Prace nad projektem prowadzi Państwowy Instytut Badawczy NASK w partnerstwie z Wojewodą Podlaskim (w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim powstał system EZD PUW) i pod nadzorem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (KPRM). EZD RP powstaje w ramach rządowego Programu Zintegrowanej Informatyzacji Państwa i unijnego Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020. System zostanie w pełni udostępniony na początku 2023 r.

 

System EZD RP to nowoczesne, bezpłatne i uniwersalne narzędzie, które przygotowujemy z myślą o urzędach. Korzyści odczują jednak przede wszystkim obywatele – mówi minister Marek Zagórski, sekretarz stanu ds. cyfryzacji w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. System umożliwi kompleksowe, elektroniczne, dokumentowanie przebiegu załatwiania i rozstrzygania spraw w urzędach. Podniesie jakość funkcjonowania administracji publicznej, w tym komunikację z obywatelami, skróci czas załatwiania spraw. To jeden z naszych priorytetów i element większej całości – Architektury Informacyjnej Państwa – dodaje.

 

EZD RP umożliwi pełną digitalizację zaplecza administracyjnego oraz procesów w urzędach i realizację online szeregu czynności kancelaryjnych – począwszy od obsługi przesyłek, poprzez rozdzielanie i dekretację korespondencji, klasyfikację i kwalifikację dokumentacji oraz kompletowanie akt sprawy na archiwizacji dokumentacji kończąc.

 

Dzięki temu systemowi obywatele będą mogli nie tylko zobaczyć na jakim etapie jest ich sprawa, ale także ocenić poziom satysfakcji z tego procesu. Doświadczenie pokazuje, że darmowy i jednolity system – wytworzony dla administracji i przez administrację – przynosi ogromne oszczędności i realnie usprawnia pracę na rzecz obywateli – mówi Justyna Orłowska, pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech.

 

EZD RP to program tworzony z myślą przede wszystkim o administracji (rządowej i samorządowej). W przedsięwzięciu będą mogły jednak wziąć udział nie tylko podmioty publiczne, ale i chętne firmy. Ich zadaniem może być wsparcie wdrożenia i rozwoju systemu w poszczególnych podmiotach, szczególnie w zakresie integracji z systemami dziedzinowymi, realizującymi specyficzne potrzeby administracji.

 

NASK od wielu lat uczestniczy w cyfryzacji Polski. W projektowaniu EZD RP bazujemy na wieloletnich doświadczeniach we wdrażaniu w urzędach i instytucjach projektu EZD PUW. Nowy system z rozwiązaniami opartymi na sztucznej inteligencji to kolejny etap rewolucji cyfrowej oraz ważny filar budowy innowacyjnej i sprawnej administracji publicznej. To także odpowiedź na wyzwania cywilizacyjne, z którymi mierzymy się obecnie – mówi Wojciech Pawlak, dyrektor NASK PIB.

 

System tworzony jest z myślą o wszystkich podmiotach publicznych. Liczba ich pracowników to około 1,9 miliona osób. Wymierne oszczędności to niejedyny efekt, jaki chcemy osiągnąć. Dzięki automatyzacji możliwa będzie szybsza realizacja wielu urzędowych procesów. Zgodnie z założeniami Strategii – System EZD RP będzie udostępniany od stycznia 2023 r. jako freeware. Zapewni to dostępność oprogramowania bez opłat dla wszystkich podmiotów realizujących zadania publiczne. System jest opracowywany w taki sposób, by umożliwić jego łatwe uruchomienie w środowisku usług chmurowych.

 

https://itreseller.pl/itrnewit-reseller-tv-lenovo-ep-11/