Strona główna Biznes i Technologie Dyrektor Marketingu nowej generacji musi rozumieć indywidualne potrzeby klientów, ale na masową...

Dyrektor Marketingu nowej generacji musi rozumieć indywidualne potrzeby klientów, ale na masową skalę. Nowa rola CMO musi być wszechstronna, bardziej technologiczna i analityczna niż dotychczas.

Na przestrzeni ostatniego roku zarówno marketerzy, jak i same marki musiały zweryfikować swoje priorytety budżetowe i kierunki rozwoju. Najbardziej widoczne są zmiany technologiczne zwiastujące całą lawinę transformacji, którą przeszły oraz przejdą w najbliższych latach przedsiębiorstwa. W wyniku tego zmienia się także rola dyrektorów marketingu, którzy muszą dostosować się do nowych potrzeb i oczekiwań rynku, a także własnych organizacji.

 

Aby dowiedzieć się jak oceniają oni swoją rolę w strukturach firm, a także wpływ technologii na rozwój biznesu, firma doradcza Deloitte zaprasza dyrektorów marketingu oraz kadrę zarządzającą do wzięcia udziału w drugiej polskiej edycji badania „CMO Survey”. Partnerem tegorocznej edycji badania jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, organizator Effie Awards – konkursu promującego najbardziej efektywne rozwiązania marketingowe.

 

“Klientocentryczność staje się powszechnym wzorem modelu biznesowego. U jego podstaw leży kierowanie się oczekiwaniami, potrzebami i preferencjami klienta, jako najważniejszymi kryteriami podczas podejmowania decyzji biznesowych – mówi Jan Michalski, Partner, Lider Deloitte Digital w Europie Centralnej. Rolą Dyrektora Marketingu nowej generacji jest zrozumienie i rozpatrywanie potrzeb klientów indywidualnie, ale na masową skalę. Nowa rola CMO musi zatem być wszechstronna, bardziej technologiczna i analityczna niż dotychczas. Ważne jest również to, aby dyrektor marketingu nie stracił wolności i kreatywności w komunikacji.”

 

Firma Deloitte od ponad 6 lat realizuje na całym świecie program oferujący liderom marketingu wsparcie w rozwoju kariery i sieci kontaktów oraz wiedzę i usługi zaprojektowane dla nich i ich organizacji. Badanie dyrektorów marketingu „CMO Survey” jest jedną z inicjatyw programu.

 

“Rzeczywistość biznesowa zmienia się na naszych oczach. Gdy podczas przeprowadzania pierwszej edycji badania, osadzeni w przedpandemicznej rzeczywistości pytaliśmy naszych respondentów o ich opinię, nikt nawet nie przypuszczał, jak bardzo zmieni się ich otoczenie biznesowe. Zmianie uległa również ich rola w organizacji, a także oczekiwania klientów, które pandemia wyostrzyła i wykreowała. Żyjemy dziś w erze klienta, który posiada zupełnie nowe wymagania i oczekiwania.” – mówi Natalia Załęcka, Lider Transformacji Marketingu, Deloitte Digital CE.

 

Deloitte cyklicznie prowadzi badanie opinii dyrektorów marketingu na wielu rynkach świata. Dla respondentów to okazja, by podzielić się swoimi obserwacjami o tym, jak zmieniają się oczekiwania organizacji oraz rynku wobec zadań stawianych przed nimi.     Jest to również istotny wkład w kształtowanie i wyznaczanie branżowych trendów w Polsce.

 

“Tradycyjnie postrzegana rola szefa marketingu to dziś zdecydowanie za mało, aby realnie wpływać na rozwój biznesu. Współczesny i efektywny marketing to nie tylko działania komunikacyjne, dlatego też otworzyliśmy w Effie nową kategorię konkursową Marketing & Business Solutions (MBS), która docenia myślenie strategiczne oraz egzekucję strategii osadzonej w szerokim kontekście biznesowym. Kolejnym krokiem było utworzenie programu MBS by Effie, w ramach którego praktycy marketingu dowiedzieli się co, a także w jaki sposób marketer powinien robić, żeby być efektywnym w biznesie. Partnerstwo z Deloitte przy badaniu „CMO Survey” jest spójne i naturalne z kierunkiem, który obraliśmy. To znakomita możliwość pogłębienia wiedzy o wyzwaniach i potrzebach przyszłych i obecnych CMO.” – mówi Anna Zimecka, Dyrektor Projektów SAR.

 

Uczestnicy badania otrzymają: pierwszeństwo w dotarciu do raportu, opartego na wynikach ankiet, zaproszenie do webcastu analizującego wnioski z badania oraz możliwość udziału w działaniach komunikacyjnych związanych z publikacją raportu w Polsce. Badanie jest skierowane do dyrektorów działów marketingu. Wypełnienie ankiety zajmie ok. 15 minut. Odpowiedzi uczestników pozostaną całkowicie poufne i – bez ich zgody – w żaden sposób nie będą bezpośrednio powiązane z nimi oraz z organizacją, którą reprezentują.

 

https://itreseller.com.pl/itrnewwejscie-5g-mozemy-porownac-do-zmiany-jaka-zaszla-wraz-ze-startem-pierwszych-sieci-komorkowych-mowi-piotr-kuriata-dyrektor-ds-rozwoju-biznesu-i-regulacji-sieci-play-w-programie-liderzy-bran/

BRAK KOMENTARZY

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Exit mobile version