Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Dane z rynku smartfonów w trzecim kwartale 2020 roku – Xiaomi zyskuje w Europie i w Chinach nie tylko dzięki świetnie wycenionym telefonom.

Xiaomi zdobywa udział w rynku smartfonów w trzecim kwartale, pozostając trzecim największym producentem smartfonów na świecie. 

Według danych udostępnionych przez Canalys, Xiaomi zyskał udziały w rynku chińskim i europejskim we wrześniu. Powodem zauważalnego wzrostu jest nie tylko cała gama znakomicie wycenionych smartfonów (jak choćby Xiaomi POCO F2 Pro), ale też kłopoty Huawei, wywołane amerykańskimi represjami. To sprawiło, że Huawei spadło na drugi miejsce rankingu, ustępując miejsca Samsungowi. Xiaomi zajęło trzecią pozycję na smartfonowym podium, sprzedając w trzecim kwartale 47,1 miliona telefonów. To oznacza wzrost o 45% w porównaniu z analogicznym okresem w poprzednim roku. Tym samym to właśnie Xiaomi jest największym wygranym w trzecim kwartale.

Sam rynek niestety nie może mówić o dobrym wyniku – względem Q3 2019 sprzedano o 1% mniej smartfonów (348 mln). Kwartał trzeci był jednak o 22% lepszy od drugiego, pełnego niepewności jeśli chodzi o pandemię. W trzecim kwartale niejako “oswoiliśmy się” z tym zjawiskiem, a sprzedaż wielu urządzeń wróciła niemal do normy.

Patrząc na największą czwórkę producentów łatwo zrozumieć pozycję każdego z nich. Samsung zyskał na konflikcie chińsko-indyjskim (mało u nas znanym, ale momentami nawet przeradzającym się w graniczne starcia), który wybuchł latem i doprowadził do bojkotu części chińskich marek w Indiach, jednym z najszybciej rozwijających się rynków na świecie. Huawei straciło pozycję lidera m.in. za sprawą rynku indyjskiego, ale też wynikających z amerykańskich represji ograniczeń na wielu innych rynkach. W tę lukę znakomicie weszło natomiast Xiaomi, zajmując pozycję trzecią. W Chinach to właśnie Xiaomi była jedyną marką, która odnotowała wzrost, według Counterpoint, ze sprzedażą wyższą o 8% rok do roku. Ogólny chiński rynek smartfonów  w Q3 2020 nadal się kurczył, a dostawy spadły o 14%. W Europie natomiast Xiaomi wchodzi nieco w miejsce Huawei. Jak podaje Canalys w Europie dostawy Huawei spadły o jedną czwartą, podczas gdy Xiaomi wzrosło o 88%.

Za podium znalazł się Apple. Sytuacja tego producenta jest ciekawa. iPhone 11 był najlepiej sprzedającym się telefonem w Chinach w tym kwartale, pomimo braku łączności 5G, ale bliskość premiery iPhone’a 12 dosłownie “zabiła” sprzedaż dotychczasowych urządzeń we wrześniu.

https://itreseller.com.pl/itrnewnajnowszy-numer-it-reseller-nr-335-2020-it-champions-2020-biznes-wspolpraca-i-programy-partnerskie-oraz-raport-rynek-druku-w-polsce/

1 KOMENTARZ

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE