Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Czy używanie smartfona jest bardziej szkodliwe od regularnego jedzenia wołowiny, a podróżowania na wakacje samolotem gorsze od jazdy samochodem? Sprawdź wyniki badania ConsumerLab firmy Ericsson.

Według badania ConsumerLab firmy Ericsson, w ciągu ostatnich dwóch dekad znacznie wzrosły obawy konsumentów związane z ochroną środowiska. O ekologii myśli już co drugi badany, podczas gdy jeszcze dwadzieścia lat temu 80% nie interesowało się wpływem człowieka na środowisko naturalne. Pomimo wielu pozytywnych zmian nadal nie wiemy, które z codziennych nawyków mają największy wpływ na emisję CO2 i zmiany klimatu. Czy używanie smartfona jest bardziej szkodliwe od regularnego jedzenia wołowiny, a podróżowania na wakacje samolotem gorsze od jazdy samochodem?

 

Jak wynika z globalnego badania Ericsson ConsumerLab, większość z nas podejmuje proekologiczne decyzje zakupowe, ale nie zawsze potrafi trafnie wskazać, które z codziennych nawyków mają najbardziej zgubny wpływ na środowisko. Pewne czynności, jak np. codzienne dojazdy do pracy samochodem czy podróż samolotem na wakacje, są przez większość oceniane jako jednoznacznie złe i negatywnie wpływające na zmiany klimatyczne. Jednocześnie, respondentom znacznie trudniej było ocenić faktyczny poziom oddziaływania na środowisko stosowanej diety czy też korzystania ze smartfonów. 84% respondentów nie doceniło wpływu diety na środowisko, podczas gdy około 70% przeceniło wpływ używania smartfonów.

 

 

„Nie dla wszystkich jest oczywiste, że korzystanie ze smartfona, może być mniej szkodliwe dla środowiska od jedzenia steka. Wielu konsumentów nie jest świadomych w jaki sposób różnego rodzaju produkty są wytwarzane i jakie obciążenie dla planety kryje się za popularnymi usługami czy czynnościami. Tym samym nie mogą wiedzieć, jaki ślad węglowy zostaje po rocznym korzystaniu ze smartfonu czy regularnych dojazdach do pracy samochodem. Dlatego tak ważna staje się obecnie potrzeba edukacji i współpracy na tym polu wielu osób z różnych środowisk – nauki, biznesu i polityki” – tłumaczy Marcin Sugak, ekspert firmy Ericsson.

 

Zacznij zmiany od siebie

Jesteśmy świadomi oddziaływania na środowisko, ale czy bierzemy za to odpowiedzialność? W rzeczywistości 8 na 10 konsumentów na świecie uważa, że główna odpowiedzialność za ochronę środowiska spoczywa na władzach krajowych i samorządowych. Dodatkowo 45% z uczestników najnowszego badania Ericsson ConsumerLab uważa, że regulacje środowiskowe będą miały pozytywny wpływ na przedsiębiorstwa i gospodarkę. Co więcej około 5 na 10 respondentów postrzega również firmy i marki jako kluczowe podmioty odpowiedzialne za ochronę środowiska i oczekuje od nich stosowania praktyk przyjaznych dla środowiska.

 

Warto zauważyć, że około 70% respondentów dostrzega, że to zbiorowo na obywatelach leży odpowiedzialność za środowisko, przy czym tylko 55% uważa, że odpowiedzialność spoczywa również bezpośrednio na nich. Dodatkowo co czwarty uważa, że działania mające na celu złagodzenie wpływu człowieka na środowisko powinny być zbiorowym wysiłkiem. Wszystkie podmioty państwowe, biznesowe i pozarządowe, a także obywatele powinni przyjąć na siebie tę odpowiedzialność.

 

 

„Wyniki badania wyraźnie pokazują, że konsumenci mają trudności z powiązaniem swoich indywidualnych działań z istotnym wpływem na ogólny stan klimatu. Każdego dnia można dokonywać wyborów przyjaznych dla środowiska – od wyboru co jemy, jak żyjemy i czym podróżujemy. Oczywiste jest, że większość konsumentów chce dokonać zmian poprzez swoje codzienne działania, ale szukają wsparcia i wskazania, w którą stronę powinni rozwijać swoje zrównoważone podejście do życia i konsumpcji” – podsumowuje Marcin Sugak.

 

Badanie Ericsson ConsumerLab dostępne jest pod adresem: https://www.ericsson.com/en/reports-and-papers/consumerlab/reports/consumers-sustainability-and-ict

 

https://itreseller.com.pl/itrnewhuawei-polska-przystepuje-do-partnerstwa-na-rzecz-dostepnosci-inicjatywy-w-ramach-z-rzadowego-programu-dostepnosc-plus-majacego-na-celu-wyrownywania-szans-dla-wszystkich-obywateli-szczegolnie-w-obs/

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE