Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Czy Europa będzie gonić świat? Niemiecka grupa technologiczna, Bosch przeznaczy w przyszłym roku ponad 400 mln euro w produkcję chipów.

Europa poniekąd “przespała” pewną epokę gospodarczego rozwoju, podczas gdy azjatyckie i amerykańskie firmy budowały zdolności projektowania (AMD, Intel, Qualcomm, NVIDIA), i produkowania (Samsung, Intel, TSMC) chipów. Na “starym kontynencie” w kwestiach technologicznych polegamy nadal w dużej mierze na zewnętrznej produkcji układów scalonych. To ma się zmienić, a zmianę zapowiada firma z długą historią osiągnięć technologicznych – Bosch. 

 

Niemiecka grupa technologiczna przeznaczy w przyszłym roku ponad 400 milionów euro na inwestycje w produkcję mikrochipów w Niemczech i Malezji. Największa część budżetu zostanie przeznaczona na rozbudowę fabryki wafli 300-milimetrowych w Dreźnie, którą grupa zainaugurowała w czerwcu. Około 50 milionów euro zostanie zainwestowanych w zakład w Reutlingen koło Stuttgartu, produkujących 200-milimetrowe wafle. Innym projektem, który zostanie sfinansowany, będzie budowa obiektu do testowania półprzewodników w Penang w Malezji.

 

To wszystko ma złagodzić globalny niedobór chipów. Ruch ten, ze strony firmy Bosch, jest więcej niż zrozumiały. Z jednej strony może rozwinąć nową dla firmy gałąź, z drugiej – wspomoże te, na których Bosch jest od lat. A jedną z nich jest motoryzacja. Gdy stoi produkcja aut na całym świecie, Bosch, jako jeden z czołowych dostawców elementów i podsystemów do aut, także odczuwa skutki finansowe takiego spowolnienia.

 

Brak chipów dla producentów samochodów zakłócił produkcję pojazdów na całym świecie, a dostawcy polegają prawie wyłącznie na chipach od kilku producentów w Azji i Stanach Zjednoczonych. Europejska niezależność w tym obszarze byłaby z pewnością dobrym pomysłem.

 

 

Glenn Arnesen, prezes IFS na region Europy Środkowej i Północnej: „Polska jest istotnym rynkiem dla IFS od 30 lat”.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE