Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

ClickMeeting: ponad połowa Polaków deklaruje wybór polskich technologii, faktycznie robi tak nieco więcej niż 1/3

Jak bardzo lojalni jesteśmy wobec polskich rozwiązań technologicznych? Badanie ClickMeeting uchyla rąbka tajemnicy.

Firma ClickMeeting to polskie przedsiębiorstwo działające od 2011 roku udostępniające swoją aplikację do webinariów na całym świecie w 8 wersjach językowych. Przeprowadzone badanie objęło reprezentatywną grupę tysiąca osób w przedziale wiekowym 18-65 lat.

Jeśli chodzi o zakup oprogramowania czy usług technologicznych 55% osób biorących udział w badaniu zadeklarowało wybór rodzimych rozwiązań technologicznych. Jednak ostatecznie z polskich rozwiązań korzysta 35% respondentów.

„Ponad połowa Polek i Polaków – 55% – deklaruje, że przy podejmowaniu decyzji o zakupie oprogramowania i usług technologicznych kieruje się patriotyzmem konsumenckim, czyli preferuje produkty polskiego pochodzenia. Przekonanie, że stwierdzenie ‘dobre, bo polskie’ – często używane w odniesieniu do krajowej żywności – ma zastosowanie również w przypadku firm dostarczających oprogramowanie, wyraża 64% respondentów. To wnioski z najnowszego reprezentatywnego badania ClickMeeting, lidera polskiego rynku narzędzi do webinarów, spotkań online oraz wsparcia pracy zdalnej i hybrydowej” – podano w notatce poświeconej badaniu.

Sytuacja jest podobna jeśli chodzi o produkty z innych kategorii – przy podejmowaniu decyzji patriotyzmem konsumenckim kieruje się średnio 58% badanych. W tej grupie taka postawa najczęściej dotyczy zakupu odzieży, obuwia i dodatków (67%), artykułów spożywczych (65%) oraz sprzętu RTV i AGD (47%), wynika z badania.

„Mimo powyższych deklaracji 35% badanych przyznaje, że faktycznie korzysta z polskiego oprogramowania. W przypadku blisko połowy z tej liczby jest to chat lub komunikator. Nieco ponad 1/4 wskazała platformę do wydarzeń online i webinarów, a po 19% – platformę edukacyjną lub szkoleniową oraz oprogramowanie księgowe. Niecałe 10% wszystkich respondentów używałoby polskiego oprogramowania, gdyby miało taką możliwość, a 44% nie zna pochodzenia wykorzystywanych przez siebie programów. Aż 28% byłoby skłonne zapłacić więcej za program czy usługę ze względu na jego lub jej polskie pochodzenie” – wymieniono dalej w materiale.

Co ciekawe badanie pokazało także, że prawie 30% badanych zdarzyło się korzystać z oprogramowania lub usługi online, myśląc, że to produkt zagraniczny, po czym odkryło, że pochodzą z Polski. Blisko 85% z nich było pozytywnie zaskoczonych, natomiast 7% zareagowało negatywnym zaskoczeniem, jak podają autorzy badania.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

Exit mobile version