Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Capgemini World FinTech Report – co słychać w cyfrowej bankowości? Sektor FinTech staje się coraz bardziej dochodowy i konkurencyjny, co zmusza tradycyjne banki do zmian i tworzenia cyfrowych oddziałów.

Firmy z sektora FinTech zbliżają się do kolejnego stopnia dojrzałości rynkowej i rentowności, wykazując się wytrzymałością i odpornością na rynkowe wstrząsy w czasie pandemii COVID-19. Cały sektor odnotowuje wzrosty przychodów, pomimo wyzwań operacyjnych i finansowych. Jak wynika z raportu World FinTech Report 2021 opracowanego przez Capgemini i Efma, w odpowiedzi na rosnącą popularność FinTechów wśród konsumentów, tradycyjne banki zaczynają tworzyć wyłącznie cyfrowe oddziały, aby dotrzeć do określonych segmentów klientów.

 

Ponad połowa (51 proc.) firm z sektora FinTech spodziewa się, że ich rezerwy kapitałowe zostaną naruszone, ponieważ koszty związane z zatrudnieniem pracowników, przyjęciem do pracy i przechowywaniem danych wzrosły w czasie pandemii. Jednak pomimo niestabilnej sytuacji rynkowej, sektor FinTech odnotował 11 proc. wzrost aktywności transakcyjnej w IV kw. 2020 r., po czterech kolejnych latach spadku. Firmy FinTech z różnorodnym portfolio produktów zdobywają również poparcie inwestorów. Sektor FinTech udowodnił swoją dojrzałość i kompetencje w czasie kryzysu. W raporcie odnotowano 9 proc. wzrostu aktywności transakcyjnej w firmach FinTech w latach 2019-2020.

 

Globalne przyjęcie modeli cyfrowych w czasie pandemii również umożliwiło firmom FinTech zdobycie udziału w rynku, wzmacniając jednocześnie konkurencję w sektorze i w stosunku do tradycyjnych banków. Około 25 proc. konsumentów poszukujących szybkiego dostępu do bardziej spersonalizowanych usług i wygody deklaruje, że wypróbowałoby produkty bankowe oferowane przez graczy nowej generacji. Jednakże, choć konsumenci coraz bardziej akceptują FinTech, to jednak nadal bardziej ufają tradycyjnym bankom, a 68 proc. twierdzi, że wypróbowałoby ofertę cyfrową prowadzoną wyłącznie przez ich główny bank. Jednak dziesięciolecia łatania dziur operacyjnych, technologicznych transformacji i zmian modeli biznesowych stanowią poważne wyzwanie dla operatorów tradycyjnych. Co więcej, rynkowe wstrząsy wywołane przez COVID-19 pokazują, że zwlekanie z podjęciem działań nie jest już możliwe.

 

Cyfrowe usługi inspirowane technologiami FinTech muszą stać się strategicznymi i kluczowymi usługami dla banków. Jednak wymagania jest precyzja w podejmowanych działaniach. Nie ma jednego uniwersalnego podejścia, a z drugiej strony banki nie mogą tworzyć tylko cyfrowych filii – komentuje Anirban Bose, dyrektor generalny działu usług finansowych Capgemini i członek zarządu grupy. Sukces osiągną ci gracze, którzy są zdolni już dziś w erze FinTech do osiągnięcia długoterminowego wzrostu i rentowności. – dodaje.

 

Duży potencjał rozwiązań cyfrowych jest oczywisty

Obecni na rynku operatorzy przygotowują się do wykorzystania swoich atrybutów – globalny zasięg i zaufanie klientów, jednocześnie zajmując się swoimi słabymi stronami – starsze technologie informatyczne i doświadczenie klienta, aby zachować konkurencyjność w przyszłości. Stawianie użytkownika na pierwszym miejscu to najwyższy priorytet, a w miarę rozwoju sektora banki muszą zaspokajać potrzeby konkretnych rynków i zaspokajać popyt konsumentów na poziomie lokalnym. Banki zdają sobie sprawę z potencjału bezproblemowego zaangażowania użytkowników w doświadczenia cyfrowe. Spośród ankietowanych dyrektorów bankowych, 63 proc. stwierdziło, że filia działająca wyłącznie w formie cyfrowej umożliwia wszechobecny dostęp do bankowości, 50 proc. stwierdziło, że umożliwia szybsze wprowadzanie nowych produktów na rynek, a 52 proc. stwierdziło, że ułatwia współpracę dzięki funkcjonalności plug-and-play.

 

W raporcie przedstawiono trzy podejścia – greenfield, bluefield i brownfield – dla operatorów tradycyjnych, tworzących wyłącznie cyfrowe oddziały zależne i zalecono metodologię, która określa wizję, tworzy solidne podstawy i napędza długoterminowy wzrost poprzez sprzyjającą kulturę. Jednak dotychczasowe sposoby myślenia i modele biznesowe utrudniają proces tworzenia banku cyfrowego – w tym brak długoterminowego wsparcia ze strony firmy macierzystej (47 proc.), niechęć do wspierania krótkoterminowej strategicznej kanibalizacji bazy klientów firmy macierzystej (43 proc.) i ponad połowa (55 proc.) ma trudności z przyjęciem słabej oferty dla banków cyfrowych. W miarę jak FinTechy zdobywają wpływy i udziały w rynku, tradycyjne banki muszą rozwijać model hybrydowy poprzez zakulisową modernizację operacji w usługach back office, tworząc jednocześnie wiele jednostek wyłącznie cyfrowych, aby obsługiwać określone segmenty klientów.

 

Kryzys po pandemii sprawił, że środowisko tradycyjnej bankowości detalicznej stało się jeszcze bardziej wymagające. Aby utrzymać się na rynku, nadszedł czas na włączenie finansów w styl życia klienta i przyjęcie modeli opartych na rozwiązaniach digital – zwlekanie nie jest już możliwe – powiedział John Berry, prezes Efma.

 

W raporcie przedstawiono również czteroetapowe podejście dla dojrzałych firm FinTech, które chcą osiągnąć długoterminowy wzrost i rentowność. Fazy obejmują dywersyfikację produktów w celu przyciągnięcia szerszej bazy klientów, uproszczenie i automatyzację ekosystemu, monetyzację usług, możliwości lub danych, a także ekspansję na nowe rynki.

 

Konsumenci wyrażają zainteresowanie bankowością ekologiczną
Oprócz bodźców związanych z konkurencją rynkową, operatorzy tradycyjni doświadczają również rosnącej presji społecznej i regulacyjnej, aby przestawić się na ekologiczne i zrównoważone praktyki. Według badania Global Retail Banking Voice of the Customer z 2021 roku, 65 proc. konsumentów na całym świecie chce, aby banki zmniejszyły swój ślad węglowy poprzez eliminację papierowych procesów, a zwiększenie udziału energii odnawialnej i oferowanie kart ulegających biodegradacji. Prawie jedna trzecia konsumentów zapłaciłaby dodatkową opłatę za ekologiczne produkty i usługi lub wybrałaby nowego dostawcę produktów przyjaznych dla środowiska i społeczeństwa. Ze względu na swój charakter, banki wyłącznie cyfrowe są dobrze przygotowane do wspierania zrównoważonego finansowania – dzięki procesom zachodzącym bez papieru i bez fizycznych oddziałów.

 

Raport World FinTech Report 2021 opiera się na wynikach z trzech głównych źródeł – ankiety “Voice of the Customer” dotyczącej bankowości detalicznej na świecie w 2021 r., ankiet i wywiadów dotyczących bankowości detalicznej i FinTech wśród kadry kierowniczej w 2021 r. oraz komitetu sterującego World FinTech Report 2021 Executive Steering Committee składającego się z kadry kierowniczej reprezentującej banki, FinTechy, partnerów technologicznych, firmy VC i podmioty wspierające biznes na całym świecie. Łącznie, te pierwotne źródła badawcze obejmują spostrzeżenia z 33 rynków: Australia, Belgia, Bhutan, Brazylia, Kambodża, Kanada, Chiny, Dania, Francja, Niemcy, Hong Kong, Islandia, Indie, Włochy, Japonia, Malezja, Meksyk, Mongolia, Myanmar, Holandia, Norwegia, Portugalia, Rosja, Arabia Saudyjska, Serbia, Singapur, Korea Południowa, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, ZEA, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone.

https://itreseller.com.pl/microsoft-channel-connect-fy21-gala-dla-partnerow-giganta-z-redmond-skupiona-wokol-komunikacji-i-biznesu-w-dobie-pandemii/

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE