Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Biznes nie idzie na wakacje… W firmach i przedsiębiorstwach to doskonały czas na szukanie oszczędności kosztowych.

Wakacje w pełni, wydawać by się mogło, że to sezon urlopów, spowolnienia w biznesie i w inwestycjach. Nic bardziej mylnego, biznes nie idzie na wakacje. W tym roku blisko połowa (44 proc.) badanych przez nas polskich firm deklaruje, że w 2022 r. wydatki na rozwiązania chmurowe wyniosą między 10 a 50 proc. budżetu IT, a kolejne 44 proc. ocenia je na mniej 10 proc., a ponad 50 proc. budżetu IT na chmurę zamierza przeznaczać 12 proc. ankietowanych. To co przedsiębiorców ciągnie do chmury to możliwość oszczędności kosztowej, a okres wakacyjny czy poważniejsze blokady, takie jak konflikt w Ukrainie, zaburzenia łańcucha dostaw czy zachorowania pracowników na COVID-19 nie są dla firm hamulcem. Według Gartnera także inflacja oraz zmienność walut nie zahamują planów inwestycyjnych w obszarze IT.

 

Wakacje w pełni, ale czy w biznesie też?

Ubiegłe lata ograniczyły możliwość pełnego relaksu w okresie wakacyjnym ze względu na liczne ograniczenia związane z COVID-19. Zniesienie obostrzeń spowodowało, że pomimo szalejącej inflacji i wzrostu cen produktów i usług Polacy są stęsknieni wakacyjnych wojaży i planują wykorzystać swoje urlopy w pełni. Z badania Quality Watch dla BIG InfoMonitor wynika, że dłuższy wyjazd wakacyjny planuje w tym roku ponad połowa Polaków (52 proc.), z czego niemal 15 proc. z nich chce wyjechać więcej niż raz.

Po licznych ograniczeniach, Polacy chcą skorzystać z wakacji, ale dla przedsiębiorców to nie najłatwiejszy czas. Z przeprowadzonego przez Instytut Badawczy Randstad i GfK badania „Plany Pracodawców” wynika, że niemal połowa przedsiębiorców spodziewa się recesji w obecnym półroczu, a co więcej, jak wynika z nowego raportu firmy Assay Biznes – co trzeci przedsiębiorca myśli o zamknięciu firmy. Prowadzący działalność gospodarczą obawiają się przede wszystkim wysokich kosztów pracy, w tym składek ZUS i podatków oraz ogólnej niepewności gospodarczej.

Inflacja oraz zmienność walut prawdopodobnie nie zahamują planów inwestycyjnych. Analitycy twierdzą, że czynniki takie jak wzrost cen, niepewność dostaw, inflacja, wojna na Ukrainie, zmieniły plany i preferencje zakupowe w IT – przedsiębiorcy coraz częściej odchodzą od własności na rzecz usług – zwiększając wydatki na chmurę. W bieżącym roku oczekiwany jest wzrost sprzedaży usług chmury o 22,1 proc. Prognozuje się zatem, że w tym roku będziemy mieć do czynienia z najwyższa roczna stopa wzrostu sprzedaży usług chmury od 2018 r.

 

Cel: optymalizacja kosztów

Dane GUS pokazują, że firmy płacą o ponad 23 proc. więcej za dostawę energii elektrycznej niż rok temu. Podwyżki dotykają wielu produktów i dóbr – najmocniej rosną ceny żywności, paliw i energii – to około 66 proc. obecnej inflacji.

 

– Biznes nie wybiera się na wakacje, co więcej, wiele firm nie zaprzestaje planów inwestycyjnych ukierunkowanych na optymalizację kosztów i zdobywanie przewag konkurencyjnych. Przedsiębiorstwa najczęściej chcą inwestować w rozwiązania, które zapewniają ciągłość działania i cyberbezpieczeństwo – mówi Robert Czarniewski, CFO oraz wiceprezes Polcom.

 

Outsourcing usług IT, np. w postaci usług cloud computing, może okazać się odpowiedzią na wiele biznesowych wyzwań oraz sprzyjać realizacji strategicznych celów firmy. Jeśli chodzi o inwestycje, firmy na ogół będą poszukiwać partnerów wdrożeniowych – co czwarty badany podmiot planuje przekazać dostawcy całość prac związanych z wdrożeniem chmury. A głównym powodem i motywacją do tych inwestycji są:

  • Optymalizacja kosztowa (67 proc.)
  • Zwiększenie bezpieczeństwa (61 proc.)
  • Zwiększenie szybkości działania (54 proc.)
  • Dostęp do danych w czasie rzeczywistym (54 proc.)*

*dane z raportu PMR dla Polskiej Chmury.

 

Potwierdzenie tezy, że chmura może otworzyć firmie drzwi do optymalizacji kosztowej niesie również nasz raport „Inwestycje IT w kierunku rozwoju polskich firm w latach 2021-2022. Chmura i nowe technologie”, z którego wynika, że 43 proc. ankietowanych uważa, że wyniesienie do chmury aplikacji biznesowych poprawi efektywność kosztową firmy.

Do końca 2024 roku, 2/5 zapytanych przez Związek Pracodawców – Polska Chmura  firm planuje dalsze inwestycje w chmurę, a wśród planujących inwestycje dominują głosy wskazujące na preferowanie krajowych dostawców, a to również wsparcie polskiej gospodarki i umocnienie PKB.

 

– Dziś skuteczna optymalizacja kosztów nie powinna się ograniczać jedynie do narzędzi tradycyjnie powiązanych z sektorem finansów. Obecnie trudno osiągnąć sukces w tym obszarze bez podniesienia wagi ciągłego poszukiwania technologii, które zmniejszą koszty inwestycyjne i zwiększają jej wartość biznesową. Cloud computing jest bez wątpienia przyszłością, co dobitnie pokazała pandemia COVID-19. I choć sama migracja do chmury wymaga przygotowań, jest to proces przynoszący wiele korzyści, takich jak oszczędność kosztowa czy większa elastyczność biznesowa. Dobrze zaprojektowana i solidna platforma chmurowa może bardzo łatwo usprawnić sposób prowadzenia firmy – dodaje Robert Czarniewski.

 

Jesteśmy gotowi na świat pracy hybrydowej! – podkreśla w wywiadzie okładkowym Kamil Sojka, North East Europe Video Collaboration Lead w firmie Logitech.