Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Bardzo dobry czas dla Data Center, zgodnie z zapowiedziami ATM S.A. rozpoczął budowę kolejnego obiektu kolokacyjnego w Centrum Danych Atman Warszawa-1.

Zgodnie z zapowiedziami ATM S.A. rozpoczął budowę kolejnego obiektu kolokacyjnego w Centrum Danych Atman Warszawa-1. Inwestycja zwiększy powierzchnię kolokacyjną lidera polskiego rynku o blisko 1,5 tys. mkw. netto. Zakończenie prac budowlanych planowane jest na przełom drugiego i trzeciego kwartału 2021 roku.

 

Warszawski operator wbił właśnie łopatę pod nową inwestycję. Nowy budynek kolokacyjny o powierzchni 3027 mkw. brutto (1440 mkw. netto) powstanie na terenie kampusu neutralnego telekomunikacyjnie Centrum Danych Atman Warszawa-1 na warszawskiej Pradze. Będzie miał 5 kondygnacji i 6 komór serwerowych o powierzchni 240 mkw. każda.

 

Obiekt jest zaprojektowany pod zastosowania centrodanowe, a więc zostanie wyposażony w nowoczesne systemy bezpieczeństwa, klimatyzacji i ochrony przeciwpożarowej, a także zasilanie gwarantowane 3,6 MW mocy IT i systemy zasilania awaryjnego. Budynek zaprojektowany jest tak, by spełniać wymagania nawet globalnych dostawców usług chmurowych. Łączność telekomunikacyjną zapewnią dedykowane połączenia światłowodowe z siecią kampusu oraz bezpośrednie z operatorami na zewnątrz; powstaną także dwa niezależne pomieszczenia MMR (meet-me-room) dla operatorów telekomunikacyjnych.

 

Projekt przewiduje ponadto automatyczną podwójną rampę umożliwiającą rozładunek bezkolizyjny dwóch transportów TIR jednocześnie, w każdych warunkach pogodowych, a także redundantne windy o wysokim udźwigu i rozmiarach odpowiednich do transportu szaf serwerowych wysokiej gęstości. Po ukończeniu na przełomie drugiego i trzeciego kwartału 2021 roku budowy budynku oznaczonego jako F6 łączna powierzchnia techniczna netto centrów danych należących do ATM będzie wynosić 10 720 mkw.

 

“ATM jest operatorem centrum danych od 16 lat, a od 8 – liderem krajowego rynku. Zdobycie i utrzymanie tej pozycji wymagało i wciąż wymaga umiejętnego planowania kolejnych inwestycji na podstawie regularnych analiz rynku, popytu i prognoz sprzedażowych. Wypracowany przez nas proces inwestycyjny umożliwia nam przygotowanie nowej powierzchni kolokacyjnej z odpowiednim wyprzedzeniem. Dbamy o to z myślą zarówno o pozyskiwanych, jak i istniejących klientach, ponieważ firmom, które powierzyły nam swoje urządzenia, dajemy gwarancję, że ich infrastruktura będzie mogła bez przeszkód rosnąć w naszym DC wraz ze wzrostem ich biznesu.” – podkreśla Daniel Szcześniewski, CEO ATM S.A.

 

Lokalne serwerownie odchodzą do lamusa

Szybkie tempo rozwoju rynku data center w Polsce potwierdzają kolejne inwestycje lub zapowiedzi budowy nowych ośrodków ogłaszane przez operatorów krajowych i zagranicznych. Od kilku lat stale rosnący popyt na komercyjną powierzchnię kolokacyjną o wysokim standardzie jest po części efektem coraz powszechniejszego oswajania się polskiego biznesu z ideą przeniesienia swoich serwerów z firmowych serwerowni do zewnętrznego data center. Dotyczy to także migracji dużych środowisk serwerowych należących do największych firm, w tym banków. Instytucje finansowe doceniają zwłaszcza wysoki poziom bezpieczeństwa fizycznego i energetycznego zapewniany przez operatorów DC takich jak np. ATM.

 

“Łatwo wykazać, że jeżeli wymagana jest wysoka dostępność systemów i aplikacji oraz profesjonalne zabezpieczenie sprzętu przed niepowołanym dostępem, utrzymywanie własnej serwerowni on-premises jest problematyczne i po prostu nieekonomiczne. Korzystając z kolokacji, klient ma oczekiwaną jakość, możliwość łatwego reagowania na zmiany w otoczeniu biznesowym i rozsądną cenę ze względu na efekt skali. To on umożliwia operatorowi DC np. taniej kupić energię, podzielić na wielu klientów koszty utrzymaniowe, w tym obsługi technicznej 24/7, a jednocześnie trzymać w gotowości zasoby pod rozbudowę.” – tłumaczy Daniel Szcześniewski.

 

Chmura mieszka w centrum danych

Z usług kolokacji korzystają nie tylko wspomniani wyżej klienci końcowi, ale także dostawcy infrastruktury jako usługi (IaaS), na przykład chmur obliczeniowych czy hostingu dedykowanego lub współdzielonego. Centra danych zapewniają im optymalne warunki środowiskowe i gwarancję bezprzerwowego zasilania dla farm serwerów obsługujących tysiące klientów.

 

“Obserwujemy rosnące zainteresowanie usługami chmurowymi w każdym modelu: public, private i hybrid cloud. Dla wielu firm to rozwiązanie idealnie łączy w sobie wydajność i elastyczność z bezpieczeństwem rozumianym wszechstronnie. Nawet instytucje finansowe, tradycyjnie bardzo wymagające, analizują wykorzystanie usług chmurowych, by zdywersyfikować stosowane rozwiązania, lokalizacje i dostawców. Decyzje te wspierają zresztą kolejne rekomendacje użycia usług chmurowych w sektorze finansowym. Sami oferujemy szyte na miarę usługi chmurowe, ale dostawców takich usług jest więcej, a my mamy dobrą propozycje wartości także dla nich.” – zaznacza Daniel Szcześniewski, CEO ATM S.A.

 

Wreszcie nie bez znaczenia dla rozwoju rynku DC są też zapowiadane wejścia do Polski wielkich operatorów chmur globalnych. Ogłoszenie zamiaru utworzenia tu nowych regionów Google Cloud Platform i Microsoft Azure jest dowodem na to, że rynek chmurowy w naszym kraju będzie się rozwijał, przyciągając dużych i mniejszych dostawców takich rozwiązań. Operatorzy lokalnych data center dysponujący odpowiednią nadwyżką powierzchni kolokacyjnej i mocy stają się dla dostawców chmur i hostingu naturalnymi partnerami.

 

Outsourcing IT sprawdził się w boju

Rozwiązania IT w modelu usługowym okazały się dobrym rozwiązaniem na wyzwania biznesu w związku z COVID‑19. Administracyjne ograniczenia działalności firm wymusiły powszechne przeniesienie prowadzenia biznesu do Internetu i świata cyfrowego. Firmy wcześniej intensywnie wykorzystujące IT lub te, które potrafiły szybko dostosować swój biznes do nowej sytuacji, radzą sobie dobrze. Świetne wyniki notują firmy działające w branży e-commerce: sklepy internetowe w Polsce osiągnęły w ostatnim czasie średnio 240‑procentowy wzrost liczby transakcji.

 

W utrzymaniu ciągłości działania, w tym także ucyfrowieniu wielu firm podczas lockdownu wyjątkowo pomocny okazał się outsourcing IT w postaci usług chmurowych, serwerów dedykowanych czy hostingu. Kluczowe było szybkie uruchamianie nowych środowisk i skalowalność zasobów IT w razie potrzeby. Jednak kwestia IT nie zniknie wraz ze zniesieniem ograniczeń epidemicznych.

 

“Firmy, które próbowały doraźnie uzupełniać braki w infrastrukturze, przekonały się, że potrzebne są zmiany w podejściu do IT. W najbliższych miesiącach mogą chcieć przeanalizować swój potencjał technologiczny i odpowiedzieć sobie na pytanie, czy są gotowe zmierzyć się z podobnymi kryzysami w przyszłości. Firmy analogowe mogą z kolei szukać sposobu, aby bardziej zdecydowanie wejść w online. Jestem przekonany, że to wpłynie na zwiększenie popularności outsourcingu IT, zwłaszcza chmury obliczeniowej, która pozwala zwiększyć zasoby na żądanie i rozliczyć się za ich realne użycie (PAYG), a jednocześnie gwarantuje ciągłość działania usług nawet w najbardziej niepewnych czasach.” – przekonuje Daniel Szcześniewski.

 

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE