Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Awaria Menedżera reklam Google w kluczowym momencie sezonu sprzedażowego

Usługa Google do sprzedaży i wyświetlania reklam, z której korzysta wiele dużych witryn, nie działała przez około trzy godziny w czwartek, uszczuplając przychody wydawców wiadomości w newralgicznym momencie, czyli sezonie świątecznym. Tak podaje Reuters powołując się na własne źródła.

Ad Manager ma około 90% udziału w amerykańskim rynku oprogramowania do wyświetlania reklam, które wydawcy umieszczają na swoich stronach internetowych – takie dane zostały przedstawione w toczącym się procesie antymonopolowym, który Teksas i inne stany prowadzą przeciwko gigantowi technologicznemu.

„Zasadniczo każda większa witryna korzysta z GAM (w tym np. USA Today, ESPN, CBS, Time, Walmart i Weather.com)” — stwierdza pozew. Brak konkurencji sprawił, że wydawcy mają niewiele opcji zastępczych w stosunku do Google Ad Manager, jak podają źródła, a ustawodawcy w Stanach Zjednoczonych i innych krajach dążą do wprowadzenia przepisów mających na celu ograniczenie siły rynkowej Google. Google powiedział, że ma do czynienia z dużą konkurencją i zaprzecza zarzutom dotyczącym praktyk antykonkurencyjnych.

„Problem z Google Ad Manager został rozwiązany, a wyświetlanie reklam zostało przywrócone dla użytkowników, których dotyczy problem” – powiedział Google w tweecie w czwartek wieczorem. „Przepraszamy za niedogodności”.

Według jednego ze źródeł Reutersa problem dotyczył serwisów informacyjnych, takich jak New York Times, Washington Post, Wall Street Journal i Los Angeles Times. Inne stwierdziło, że utracone przychody jednego dużego serwisu informacyjnego wyniosły tysiące dolarów na godzinę i wypadły w kluczowym dla przychodów  okresie, ponieważ reklamodawcy promują obecnie oferty wakacyjne.

W przeszłości firma Google zwracała klientom koszty związane z niektórymi usługami. Czwartkowa awaria została wewnętrznie uznana za incydent „P0”, co oznacza najwyższy priorytet problemów, a niektóre usługi zaczęły być wznawiane po około dwóch godzinach, podało trzecie źródło.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

Exit mobile version