Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

AT&T ostrzega przed trudnościami związanymi z usługami satelitarnymi

Podczas gdy technologia i model biznesowy usług satelitarnych poczyniły znaczne postępy, uruchomienie wystarczającej liczby satelitów w celu zaspokojenia potrzeb w zakresie zasięgu „nie jest dla osób o słabym sercu”, ostrzegł JR Wilson, wiceprezes ds. strategii i planowania wież w AT&T.

„To nadal bardzo kapitałochłonny biznes, który wiąże się z dużym ryzykiem. Koszty finansowe są wygórowane, aby uruchomić system, a następnie musisz mieć produkt rynkowy, który generuje popyt ze strony klientów, aby zaspokoić uzasadnienie biznesowe”.

Firma, która niedawno dołączyła do Google, Rakuten Mobile i Vodafone Group, aby zainwestować do 206,5 miliona dolarów w satelitarnego dostawcę usług szerokopasmowych AST SpaceMobile, testuje usługę z jednym satelitą na orbicie.

„To była faza szeroko zakrojonych testów i mamy wiele nowości w branży w zakresie połączeń głosowych, transmisji danych, a także połączeń wideo 5G. Oczekujemy, że AST SpaceMobile wystrzeli kolejne pięć satelitów w pierwszej połowie 2024 roku. Tak więc w tym roku będziemy mieli do czynienia z większą liczbą testów i opracowywaniem ram komercyjnych, z którymi zamierzamy wejść na rynek” – powiedział Wilson.

Dodał także, że spodziewałby się komercyjnego startu przedsięwzięcia w 2025 roku, ale nie jest w stanie podać dokładnej daty. Podczas gdy AT&T zamierza uruchomić tę usługę tylko w Stanach Zjednoczonych, AST SpaceMobile uważa, że będzie to wymagało około 45 satelitów, a 90 będzie potrzebnych do globalnego zasięgu.