ASBISc Enterprises Plc, wiodący dystrybutor produktów IT na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, wypracował bardzo dobre wyniki finansowe w okresie zarówno pierwszych trzech kwartałów tego roku, jak i w samym III kwartale 2018 r. Przychody ze sprzedaży w okresie trzech kwartałów 2018 r. wyniosły blisko 1,5 mld USD w porównaniu do 0,9 mld USD w analogicznym okresie ubiegłego roku, co oznacza wzrost o 59%. Zysk brutto zwiększył się o 37% do 68,8 mln USD z 50,2 mln USD w I-III kw. 2017 r. Zysk netto w okresie I-III kw. 2018 r. wzrósł ponad dwukrotnie, do 7,1 mln USD z 3,1 mln USD w porównywalnym okresie ubiegłego roku.
W samym III kw. 2018 r. Grupa wypracowała przychody w wysokości 532,3 mln USD w porównaniu do 372,8 mln zł w analogicznym okresie 2017 r., co oznacza wzrost o 43%. Zysk brutto zwiększył się do 25,6 mln USD z 20,0 mln USD w III kw. 2017 r. (wzrost o 27%), natomiast zysk netto w III kw. 2018 r. wzrósł dwukrotnie, do 4,2 mln USD z 2,1 mln USD w porównywalnym okresie ubiegłego roku.
ASBIS pozostaje dystrybutorem pierwszego wyboru dla wielu światowych producentów IT, a strategią Grupy jest wypracowywanie jak najlepszych wyników dla swoich akcjonariuszy. W ciągu trzech kwartałów 2018 roku największy udział w przychodach Grupy miały kraje byłego ZSRR (wzrost o 74%) oraz Europy Środkowo-Wschodniej (wzrost o 28%).
Wszystkie najważniejsze linie produktowe zanotowały istotne wzrosty sprzedaży w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2018 r. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Czynnikiem największych wzrostów sprzedaży w tym okresie była sprzedaż smartfonów, która wzrosła o blisko 145% w porównaniu z trzema kwartałami 2017 r. Spośród innych linii produktowych, w okresie I-III kw. 2018 r., Grupa zanotowała wzrost sprzedaży m.in. laptopów (wzrost o 43%) i dysków SSD (wzrost o 36%).