Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

AMD opatentowało nową technologię, którą nazywa „Gaming Super Resolution”. Czym jest i jakie zmiany przyniesie graczom?

AMD właśnie opatentowało nową technologię, noszącą nazwę “Gaming Super Resolution” – prawdopodobnie jest jedną z funkcji zawartych w zestawie FiedilityFX Super-Resolution dla kart graficznych z serii Radeon RX 6000 opartych na architekturze RDNA 2.

AMD nie spieszy się z wprowadzeniem na rynek swojego konkurenta wobec DLSS. Wprawdzie wiadomo, że FiedilityFX Super Resolution jest w przygotowaniu, a osobiście spodziewałbym się premiery podczas Computexu, to jednak wciąż oficjalnie nie jest ona potwierdzona. Brakuje też szczegółów. AMD, zapowiadając FiedelityFX Super Resolution, opisało swoją technologię dość ogólnikowo. Właściwie, jedyne co wiemy od AMD oficjalnie, to fakt, że współpracuje z twórcami gier, by przygotować ich na moment, kiedy “czerwoni” wprowadzą tę technologię do kart graficznych z serii Radeon RX 6000.

W najnowszym patencie AMD mówi o „Gaming Super Resolution”, która opiera się na możliwościach drzemiących w GPU i umożliwia skalowanie wyświetlanych obrazów w celu zapewnienia lepszej jakości. AMD również mówi o podejściu do głębokiego uczenia się, ale stwierdza, że ​​obrazy powstałe za pomocą metod DL stracą na szczegółowości i barwach,  jednocześnie stwierdzając, że konwencjonalne metody upsamplingu powodują rozmycie obrazów. Rozwiązaniem proponowanym przez AMD jest wykorzystanie zarówno liniowych, jak i nieliniowych metod w celu zachowania jakości obrazu przy przeskalowaniu.

Stwierdzono również, że technologia Gaming Super Resolution byłaby skierowana do szeregu urządzeń, co ma sens, biorąc pod uwagę, że RDNA 2 obsługuje nie tylko niezależne karty graficzne. I to, prawdę mówiąc, może być największa siła nowej technologii AMD – powszechność. Nie chodzi bowiem o same karty graficzne Radeon RX 6000, których zakup obecnie jest właściwie niemożliwy (lub wymaga dosłownie wysuszenia portfela). Co innego konsole – zarówno Xbox Series X, jak i PlayStation 5 korzystają właśnie z układów graficznych powstałych w architekturze RDNA2. Potencjalnie, będą więc one mogły wykorzystać możliwości Gaming Super Resolution.

Oczywiście, jest też druga strona medalu. Wśród kart graficznych używanych przez graczy na PC, Radeony RX 6000 stanowią właściwie zupełnie marginalną mniejszość. Przy obecnej dostępności i cenach kart graficznych (co tyczy się zresztą zarówno AMD, jak i NVIDII), gracze raczej pozostają przy swoich starych kartach – stąd tak duża popularność na Steam zabytkowych już dziś GeForce’ow GTX 1060, GTX 1050Ti czy Radeonów RX 580. Póki nowe karty, obsługujące współczesne technologie graficzne, nie staną się większością, ulepszenia, takie jak Gaming Super Resolution czy DLSS 2.1 pozostaną w świecie PC jedynie ciekawostką dla nielicznych.

 

https://itreseller.com.pl/kodeks-zgodnosci-z-rodo-dla-dostawcow-infrastruktury-chmurowej-uznawany-przez-europejskich-regulatorow/

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE