Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Amazon w obliczu pozwu zbiorowego w Wielkiej Brytanii. Przyczyną jeden z algorytmów.

Amazon stoi przed niemałym wyzwaniem w Wielkiej Brytanii. Wobec firmy skierowano pozew zbiorowy o wartości 900 milionów funtów , w którym firma została oskarżona o wykorzystanie algorytmu do nadużywania swojej dominującej pozycji w handlu elektronicznym.

Jak stwierdzono w pozwie, Amazon szkodzi swoim klientom, kierując ich do swojej „polecanej oferty”, co skutkuje ukrywaniem ofert o lepszej wartości, a konsumenci płacą więcej za nabywane produkty. Autorzy pozwu stwierdzają, że Amazon wykorzystuje swoje tak zwane „Buy Box” do kierowania kupujących do własnych produktów i przedmiotów od sprzedawców zewnętrznych, którzy korzystają z jego usług realizacji zamówień i dostawy.

Pole „Buy Box” to obszar na stronach produktów Amazon, który daje klientom opcję „Kup teraz” lub „Dodaj do koszyka” jednym kliknięciem. Amazon ustala pewne kryteria, aby sprzedający mogli kwalifikować się do znalezienia się w tym polu i, jeśli zostaną zaakceptowani, uzyskują korzyści z umieszczania na swoich aukcjach.

Autorzy pozwu podają, że Amazon używa „tajnego i samolubnego algorytmu, aby zapewnić, że Buy Box prawie zawsze zawiera towary sprzedawane bezpośrednio przez sam Amazon lub przez zewnętrznych sprzedawców, którzy płacą Amazonowi wysokie opłaty za przechowywanie i dostawę”. Powodów reprezentuje specjalistyczna kancelaria prawna Hausfeld. Według Hausfelda od 80% do 92% zakupów Amazon odbywa się za pomocą narzędzia Buy Box. Każdy, kto mieszka w Wielkiej Brytanii i dokonał zakupu na Amazon od października 2016 r., należy do klasy powodów, dodał Hausfeld. Hausfeld szacuje, że łączne kary wyniosą 900 milionów funtów, jeśli sąd przychyli się do uzasadnień kancelarii.

Rzecznik Amazona powiedział, że twierdzenie jest „bezpodstawne i jesteśmy pewni, że stanie się to jasne w procesie prawnym”.

Roszczenie jest przedmiotem dochodzenia antymonopolowego prowadzonego przez brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA). W lipcu CMA wszczęła dochodzenie w sprawie Amazonu w związku z obawami, że jej brytyjski rynek „może być antykonkurencyjny i może skutkować gorszą ofertą dla klientów”. Komisja Europejska, ramię wykonawcze UE, wszczęła podobne dochodzenie antymonopolowe w podobnej sprawie.

https://itreseller.pl/nadchodza-wiedzonerzy-it-2022-vendorzy-i-resellerzy-lacza-sily-w-szczytnym-celu-aby-zbierac-fundusze-na-wsparcie-polskich-fundacji/