Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

ALSO zwiększa swoje cele w perspektywie krótko- i średnioterminowej

Według sprawozdania finansowego, Also Holding odnotowało w Polsce blisko 1,4 mld euro przychodów w 2023 r. Ten wynik dał naszemu krajowi 2 miejsce wśród rynków, na których prosperuje firma; w samej Europie jest ich ponad 30, a globalnie aż 144.

Mimo iż grupa odnotowała w tej materii 21% spadek w porównaniu z zeszłym rokiem (1,77 mld euro), nie przeszkodziło jej to w podniesieniu swoich celów w krótko- i średnioterminowych.

Also doświadczyło spadku sprzedaży w ubiegłym roku na całym świecie. Według firmy zadecydowało o tym kilka czynników, takich jak niechęć do zakupów w kontekście niepewności geopolitycznej (zwłaszcza w Niemczech i Polsce) oraz optymalizacja struktury klientów w celu ograniczenia ryzyk. W konsekwencji w porównaniu do 2022, sprzedaż w 2023 roku spadła o 1,4 mld euro, a EBITA nieco chybiła celu (265 do 305 milionów euro).

Marża brutto w 2023 r. była równa 6,3 proc. wobec 5,7 proc. w 2022 r., a marża operacyjna EBITDA 2,3 proc. w 2023 r. (to wzrost o 15 proc.). Z kolei marża zysku netto wyniosła 1,1 proc. w 2023 r. wobec 1,2 proc. w 2022 r. Wskaźnik ROCE (Return on Capital Employed) zwiększył się z 22,4 proc. w 2022 r. do 25,7 proc. w roku ubiegłym.

Grupa zapowiedziała też nowe, zwiększone cele. W 2024 roku będzie to osiągnięcie ROCE na poziomie >25 procent (+25%), natomiast w latach 2026-2028 EBITDA o wartości 350-450 mln euro i ROCE >30 procent (+50%).

Zarząd zaproponował akcjonariuszom podwyższenie dywidendy do 4,80 CHF (+4,3 proc.), w oparciu o świetne, jak ocenia grupa, perspektywach na przyszłość. Warto nadmienić, że jest to dwunaste podbicie z rzędu.