Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Alphabet podsumował pierwszy kwartał 2022 roku. Czy pierwszy kwartał daje szanse na pobicie rekordu z 2021 roku?

Po rekordowym roku 2021 z rocznymi przychodami w wysokości 257 miliardów dolarów Alphabet naprawdę wysoko zawiesiło sobie poprzeczkę. Czy pierwszy kwartał daje internetowemu gigantowi szanse na pobicie tego rekordu w 2022 roku? 

W 2021 roku Alphabet po raz pierwszy przekroczyło 200 miliardów dolarów przychodu rocznego. W pierwszym kwartale 2022 roku przychody wzrosły o 23 procent w stosunku do tego samego okresu w ubiegłym roku, osiągając 68 miliardów dolarów.

 

„I kwartał przyniósł silny wzrost w szczególności w wyszukiwarce i chmurze, które pomagają zarówno ludziom, jak i firmom w miarę postępu transformacji cyfrowej. Będziemy nadal inwestować w doskonałe produkty i usługi oraz tworzyć możliwości dla partnerów i społeczności lokalnych na całym świecie”. – podkreślił w oświadczeniu dla mediów Sundar Pichai, dyrektor generalny Google i Alphabet.

 

Większe przychody niekoniecznie oznaczają większe zyski.

Przy wydatkach wyższych w porównaniu do 2021 r., zysk netto firmy spadł do 16,4 mld USD w porównaniu z 17,9 mld USD rok wcześniej.

 

Co spowodowało wzrost kosztów?

Koszty R&D w tym kwartale wzrosły o ponad 1 miliard USD w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 r., z 7,485 miliarda USD do 9,1 miliarda USD. Jak zauważa New York Times, w zeszłym roku firma zanotowała 4,8 miliarda dolarów zysku w swoich akcjach, a w I kwartale 2022 roku odnotowała stratę 1,07 miliarda dolarów.

 

Jak rozkładały się wyniki między częściami składowymi Alphabet?

Nie jest zaskoczeniem, że czołową częścią pozostaje Google i jego wyszukiwarka. Ta część biznesu firmy przyniosła 39 miliardów dolarów, co stanowi znaczny wzrost w porównaniu z wynikiem 31 miliardów dolarów w pierwszym kwartale 2021 roku. Cały biznes reklamowy, w tym wyszukiwarka, YouTube i różne sieci reklamowe, zdołał zarobić 54 miliardy dolarów tylko w pierwszym kwartale. Przychody z reklam w YouTube również wzrosły, osiągając 6,86 miliarda dolarów. Jest to jednak spadek dynamiki wzrostu – w zeszłym roku wynoszącej około 30%, obecnie około 20%.

 

Innowacje zmieniające oblicze świata, budowa bardziej ekologicznego i inteligentnego świata, głównymi tematami Huawei Global Analyst Summit.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE