Akcje Google’a są, słusznie zresztą, od dawna uznawane przez inwestorów za niezwykle pewną lokatę kapitału. Nie rosną wprawdzie szybko, ale bardzo pewnie. Wstrząs, jakiego doznały w marcu tego roku jest już nadrobiony i, jak zapewnia firma, teraz należy oczekiwać dalszych wzrostów. Fakt pozostaje faktem – przychody sieciowego giganta spadły w Q2 2020.
Sprzedaż reklam Google wzrosła wyraźnie od czasu gwałtownego spadku w marcu podczas startu pandemii koronawirusa, podała firma integrująca różne części działalności Google’a – Alphabet Inc. Wzrost sprzedaży złagodził obawy o związane z kwartalny spadek sprzedaży w ciągu 16 lat działalności jako spółka publiczna.
Akcje Alphabet właściwie wróciły do najwyższego poziomu sprzed pandemii, po tym, jak firma podała, że przychody spadły o 2% w drugim kwartale – mniej niż oczekiwali analitycy, którzy spodziewali się spadku o 4%. Sprzedaż reklam stanowi około 78% przychodów firmy – tym samym, podobnie jak np. w przypadku mediów, jest silnie uzależniona od budżetów marketingowych firm trzecich. Normalną natomiast praktyką w wielu przedsiębiorstwach jest, w chwili niepewności, cięcie wydatków na działania marketingowe i reklamowe.
Całkowite przychody w drugim kwartale wyniosły 38,3 mld USD. Zysk Alphabet wyniósł prawie 7 miliardów dolarów, czyli 10,13 dolarów na akcję, powyżej średnich szacunków analityków na 5,6 miliarda dolarów, czyli 8,29 dolarów na akcję w kwartale. Około 66% jego przychodów pochodziło z reklam w wyszukiwarce Google i reklam w YouTube, 12% z reklam sprzedawanych w witrynach partnerów w Internecie, 8% z działalności w chmurze, a 14% ze sklepu z aplikacjami mobilnymi i kilkunastu innych mniejszych firm.
„Widzieliśmy wczesne oznaki stabilizacji, gdy użytkownicy powrócili do działalności komercyjnej w Internecie” – powiedział analitykom Sundar Pichai, dyrektor generalny Alphabet, podczas konferencji prasowej.
Sprzedaż reklam w wyszukiwarce pod koniec czerwca utrzymała się na tym samym poziomie co rok temu. Sprzedaż reklam w YouTube wzrosła o 6% w drugim kwartale i pod koniec czerwca rosła jeszcze szybciej – to akurat zrozumiałe, bo serwis ten wyświetla ich po prostu więcej. Obecnie w 10 minutowym filmie możemy być zmuszeni do obejrzenia 3 spotów reklamowych i dodatkowo reklam boxowych.
Wydatki inwestycyjne spadły o 12% do 5,4 mld USD, w porównaniu ze spadkiem o 3% w ostatnim kwartale. Alphabet ogłosił zwiększenie programu skupu akcji o 28 miliardów dolarów. Stwierdził, że nadal będzie zatrudniał dużą grupę niedawnych absolwentów, nawet jeśli tnie wydatki na inne działania.
https://itreseller.com.pl/itrnewfacebook-nie-zrezygnuje-z-pracy-zdalnej-co-potwierdzil-mark-zuckerberg-firma-nie-jest-jedyna-ktora-odkryla-zalety-tej-formy-organizacji-ceo-facebooka-krytykuje-tez-administracje-trumpa/