Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Allegro w trzecim kwartale 2020 r. poprawiło kluczowe wyniki operacyjne i finansowe, spółka odnotowała 147,4 mln zł zysku netto – oczyszczonego o zdarzenia jednorazowe związane z IPO.

Allegro odnotowało 147,4 mln zł skonsolidowanego skorygowanego zysku netto – oczyszczonego o zdarzenia jednorazowe (koszty związane z IPO i refinansowaniem zadłużenia) – w III kw. 2020 r. wobec 75,7 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Allegro odnotowało 130,63 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2020 r. wobec 73,03 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Zysk operacyjny wyniósł 167,76 mln zł wobec 210,62 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA w III kw. br. wyniósł 285,7 mln zł wobec 319,8 mln zł rok wcześniej, a skorygowana EBITDA (tj. bez uwzględnienia jednorazowych kosztów związanych z IPO) – odpowiednio: 408,5 mln zł wobec 322,4 mln zł.

 

“Na nasz wynik netto istotnie wpłynęły jednorazowe wydatki związane z przygotowaniem pierwszej oferty publicznej Allegro.eu oraz koszty, głównie niegotówkowe, związane z programami motywacyjnymi, przyznaniem akcji pracownikom i refinansowaniem naszych kredytów. Łączny wpływ tych jednorazowych zdarzeń wyniósł 279,1 mln zł. Nie wliczając tych kosztów, zamiast straty netto za trzeci kwartał mielibyśmy zysk netto w wysokości 147,4 mln zł” – wyjaśnił dyrektor finansowy Allegro, Jon Eastick.

 

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 928,7 mln zł w III kw. 2020 r. wobec 620,19 mln zł rok wcześniej.

 

“Największy udział w łącznych przychodach w omawianym okresie miał segment marketplace, czyli prowizje i opłaty pobierane od sprzedających – przychody z tego tytułu wyniosły 771,5 mln zł (+50,2%). Usługi reklamowe przyniosły grupie 78,3 mln zł przychodów (+62,7% r/r), a porównywarka cenowa Ceneo.pl 37,4 mln zł (+17,6% r/r)” – czytamy w komunikacie.

 

“W trzecim kwartale 2020 r. Allegro poprawiło kluczowe wyniki operacyjne i finansowe. Chociaż ogłaszamy te wyniki z satysfakcją, mamy świadomość, że wszyscy odczuwamy trudną sytuację gospodarczą i społeczną, wywołaną przez COVID-19 w Polsce i na świecie. W tych warunkach zdołaliśmy przyciągnąć na naszą platformę 300 tys. nowych klientów, co z kolei pozwoliło sprzedającym zwiększyć wartość sprzedaży o 48,7% r/r, do ponad 8,25 mld zł. Nasz zespół skupiał się na szeregu inicjatyw, których celem było zwiększenie liczby ofert, zapewnienie konkurencyjnych cen dla konsumentów i jak najlepszych doświadczeń zakupowych. Klienci zwiększają częstotliwość i wartość zakupów – w ostatnim kwartale średnie wydatki na jednego kupującego wzrosły o kolejne 7,4% do blisko 2 500 zł rocznie” – powiedział, cytowany w komunikacie prezes Allegro Francois Nuyts.

 

W III kwartale 2020 r. wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie Grupy wyniosła 8,25 mld zł, co oznacza wzrost o 48,7% r/r. Liczba aktywnych kupujących sięgnęła 12,6 mln, czyli o 0,3 mln więcej niż na koniec I półrocza 2020 r. i o 1,4 mln więcej niż przed rokiem (+12,9% r/r). Średnia wartość produktów zakupionych przez jednego użytkownika w ciągu ostatnich 12 miesięcy do 30 września br. przekroczyła 2,46 tys. zł, co oznacza wzrost o 28,6% r/r, podano w komunikacie.

 

“Z zadowoleniem widzimy również, że do programu lojalnościowego SMART! dołącza rekordowa liczba kupujących. Wyniki Allegro pokazują, że popularność zakupów online wśród polskich konsumentów szybko rośnie. W czwartym kwartale obserwujemy dalszy wzrost tego zainteresowania. Allegro jest bardzo dobrze przygotowane na to, by ułatwić konsumentom świąteczne zakupy, a także wspierać sprzedawców w tym kluczowym dla nich okresie” – skomentował prezes.

 

W I-III kw. 2020 r. spółka miała 158,28 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 268,48 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 2698,84 mln zł w porównaniu z 1786,66 mln zł rok wcześniej. Wynik EBITDA w I-III kw. br. wyniósł 1 073,3 mln zł wobec 944,8 mln zł rok wcześniej, a skorygowana EBITDA – odpowiednio: 1 216,5 mln zł wobec 953,8 mln zł.

 

Publikując wyniki za III kwartał 2020 r. Allegro podwyższyło swoje oczekiwania co do wzrostu wartości sprzedanych produktów (GMV) w całym br. do nieznacznie powyżej 50% r/r oraz skorygowanej EBITDA – do wyraźnie powyżej 20% r/r, podała spółka. Założenia dotyczące przychodów i capeksu pozostały bez zmian wobec planów przedstawionych w prospekcie spółki.

 

“Publikując wyniki finansowe za trzeci kwartał 2020 r. Allegro zdecydowało się również podwyższyć swoje oczekiwania co do wzrostu GMV i skorygowanej EBITDA w całym 2020 r. Obecnie zakłada, że GMV wzrośnie w tym roku nieznacznie powyżej 50% r/r, zaś skorygowany wynik EBITDA wyraźnie powyżej 20% r/r. Bez zmian pozostają założenia dotyczące przychodów (spodziewany wzrost podobny do zanotowanego w pierwszym półroczu, czyli o ponad 50% r/r) oraz capex (230-270 mln zł w 2020 r.). W okresie pierwszych trzech kwartałów tego roku wydatki inwestycyjne wyniosły 166 mln zł” – czytamy w komunikacie.

 

Według opublikowanego we wrześniu br. prospektu emisyjnego, wzrost GMV w tym roku miał mieścić się “w zakresie średnich wartości powyżej 40%”. W I-III kw. 2020 r. GMV wzrosło o 52,5% r/r do 24 259,7 mln zł, przychody – o 51,1% r/r do 2 698,8 mln zł, skorygowana EBITDA – o 27,5% r/r do 1 216,5 mln zł, zaś capex wyniósł 166 mln zł.

 

“Środki związane z lockdownem dotychczas nie były tak dotkliwe, jak w II kw. 2020 r., ale zarząd obecnie oczekuje wzrostu GMV w IV kw. 2020 r. powyżej dynamiki zanotowanej w III kw. 2020 r., co będzie miało pozytywny wpływ na marże ze względu na lewarowanie operacyjne” – czytamy w raporcie kwartalnym.

 

https://itreseller.com.pl/itrnewmocne-otwarcie-nowego-roku-finansowego-przez-grupe-ab-najwiekszy-dystrybutor-it-oraz-ee-w-polsce-i-regionie-cee-w-iii-kwartale-2020-roku-zanotowal-wzrost-przychodow-o-33-i-zysku-netto-o-63/

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE