Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Action szuka oszczędności. Deklaruje przy tym otwartość na akwizycję

Grupa Action kontynuuje działania mające na celu oszczędności w obliczu trudnej sytuacji rynkowej, zwłaszcza w segmencie elektroniki konsumenckiej, i liczy na optymalne efekty tych działań w połowie 2025 roku.

Firma intensywnie pracuje nad zmniejszeniem kosztów operacyjnych i optymalizacją struktury, m.in. poprzez wdrażanie nowego systemu ERP oraz automatyzację procesów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI). Wiceprezes Sławomir Harazin zapowiedział, że Grupa spodziewa się większej konkurencji na rynku, co wymaga dalszej reorganizacji i optymalizacji kosztów.

“Spodziewamy się wyższej konkurencyjności w tym biznesie i większej walki stąd dostosowujemy i optymalizujemy struktury organizacyjne firmy, koncentrujemy się na procesie przygotowawczym pod nowy system ERP i pogłębiamy ocenę kosztów oraz usług oferowanych przez zewnętrznych dostawców. Wprowadzamy dużo innowacji i automatyzacji przy użyciu AI, co także pozwala nam skracać strukturę kosztowa, aby być w przyszłych latach konkurencyjnymi” – powiedział Sławomir Harazin, wiceprezes Action

Z kolei prezes Piotr Bieliński podkreślił, że Action posiada wystarczające środki finansowe na rozwój, nawet w obliczu spowolnień gospodarczych, oraz jest otwarta na akwizycje: “Konsument jest słabszy, rynek krwawi (nasycenie rynku elektroniki konsumenckiej) (…) Efekty wszystkich oszczędności, które robimy okażą się pewnie w przyszłym roku. Podjęliśmy działania też we wrześniu i w końcówce roku dalej będziemy szukać oszczędności i myślę, że w połowie II kw. przyszłego roku będzie to widoczne i obrót nie będzie spadał. Z kosztami mocno zaczęliśmy działać w marcu i jakaś cześć efektów w II poł. br. będzie widoczna, ale dopiero od połowy II kw. 2025 r. będzie to optymalne. A przed nami bardzo ambitny IV kw., dlatego stany magazynowe nam rosną”

Action planuje również ekspansję w segmencie e-commerce, z planami na wejście na rynek czeski i słowacki w 2025 roku, co ma przynieść dodatkowe przychody. Firma stawia także na rozwój marek własnych i poszerzanie bazy dostawców. Pomimo dobrych wyników finansowych w pierwszej połowie 2024 roku, zyski spółki wzrosły, jednak sierpień przyniósł rozczarowujące wyniki sprzedaży. Podobnie, jak możemy przeczytać w komunikacie firmy, nie jest ona zadowolona z wyników wrześniowych. Action od dłuższego czasu stara się odzyskać zaufanie rynku i partnerów biznesowych, a perturbacje, jakie przechodziła w ostatnich latach firma, były naprawdę poważne. Pechowo dla Action, czas odbudowy przypadł także na czas spowolnienia dla branży.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

Exit mobile version