Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

ACTION S.A. opublikował wyniki za Q1 2022. Utrzymanie stabilnego tempa wzrostu i wysokiej marży, dzięki dywersyfikacji oferty o artykuły spoza IT.

GK ACTION S.A. opublikowała 27 maja br. wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2022. W  raportowanym okresie firma koncentrowała się na utrzymaniu wysokiej rentowności biznesu wypracowując wynik netto w wysokości 10 277 tys. zł. Dzięki rozwojowi projektów e-commerce w Polsce i zagranicą marża wzrosła do prawie 9 proc., a przychody w pierwszym kwartale br. zwiększyły się do 550 867 tys. zł względem 525 317 tys. zł wypracowanych rok wcześniej w analogicznym kwartale.

Utrzymanie stabilnego tempa wzrostu i wysokiej marży przez ACTION S.A. jest możliwe dzięki dywersyfikacji oferty o artykuły spoza IT, które w segmencie B2C i B2B znajdują coraz więcej odbiorców w kanale e-commerce w Polsce i zagranicą.

 

 W branży e-commerce liczy się przede wszystkim dostępność towaru, dobra cena, a także, co bardzo ważne – jakość obsługi klienta. Cały czas doskonalimy te parametry i jak widać przynosi to wymierne efekty. W połączeniu z różnorodną ofertą możemy docierać do coraz większej liczby klientów zarówno w modelu B2C, jak i B2B. Taka strategia biznesu pozwala stabilnie rosnąć i utrzymywać wysoką rentowność. Choć wszyscy, również i my, mierzymy się z wyzwaniami prowadzenia biznesu w obecnych, wymagających realiach: rosnąca inflacja, ubożenie społeczeństwa i niepewna sytuacja geopolityczna, to jednak dla nas wyzwania zawsze były motorem do rozwoju. Mam nadzieję, że tak będzie i tym razem, co potwierdzają zaprezentowane wyniki i nasze biznesowe plany na przyszłość – podkreśla Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A.

 

W pierwszym kwartale 2022 r. spółka zwiększyła prawie trzykrotnie liczbę klientów w kanale e-commerce B2C oraz kontynuowała prace nad rozwojem własnych projektów e-commerce, tzn. sferis.pl, krakvet.pl oraz działania z platformami aukcyjnymi.

 

   W obecnym układzie e-commerce trzeba nie tylko dbać o ofertę i obsługę klienta, ale także budować świadomość produktu w Internecie, gdzie praktycznie każdy może sprzedawać dosłownie wszystko. Mamy dużo narzędzi do tego, by prowadzić klienta, budować jego świadomość i wiedzę o produktach. Dzięki temu finalizuje on zakup u nas lub u naszych partnerów biznesowych, którzy coraz bardziej doceniają te atuty Action – dodaje Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu ACTION S.A.

 

Wybrane dane finansowe GK ACTION S.A. za 1 kwartał 2022 r.

tys. złQ1 2021Q1 2022Zmiana 22/21
Przychody525 317550 86725 550
Marża %8,39%8,81%0,42 pp
EBITDA18 08315 428-2 655
Zysk netto18 31110 277-8 034
Zysk netto %3,49%1,87%-1,62 pp

 

 

IT Champions 2022 – Prestiżowe nagrody branżowe, wydawnictwa IT Reseller zostały wręczone! Na gali gościła czołówka branży IT!