Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

ABC Data w 2016 roku wypracowała ponad 4,9 mld zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, marża ze sprzedaży na poziomie 5,3%.

ABC Data, notowany na GPW lider rynku nowoczesnej dystrybucji IT w Europie Środkowo-Wschodniej, w 2016 roku wypracowała ponad 4,9 mld zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży i utrzymała marżę ze sprzedaży na wysokim poziomie 5,3%. Spółka konsekwentnie kontynuowała realizację strategii rozwoju na lata 2016-2018 i pomimo dynamicznie zmieniającej się sytuacji na rynku dystrybucji IT w ubiegłym roku, zrealizowała większość zapowiadanych kluczowych inicjatyw. W 2016 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej ABC Data były wyższe niż w roku 2015 i wyniosły 4 927 mln PLN. Na ich wysokość istotnie wpłynęły przychody ze sprzedaży osiągnięte przez spółkę zależną iSource, które były o 75% wyższe w stosunku do 2015 roku. iSource pozostaje wiodącym na polskim rynku dystrybutorem produktów marki Apple. W minionym roku, zgodnie podstawową zasadą biznesową, Grupa konsekwentnie realizowała sprzedaż w tradycyjnym modelu dystrybucyjnym B2B, nie konkurując ze swoimi klientami w ich kanale sprzedaży.

 

W 2016 roku zmierzyliśmy się z dużą dynamiką zmian na polskim rynku dystrybucji IT. Choć nie miała ona istotnego przełożenia na działalność ABC Data, była odczuwalna w dialogu z partnerami handlowymi i instytucjami finansowymi. Uczciwie informowaliśmy ich o naszej sytuacji, co zaprocentowało utrzymaniem finansowania zewnętrznego na optymalnym poziomie – mówi Ilona Weiss, prezes Zarządu ABC Data S.A. – W warunkach tak zmiennej sytuacji rynkowej z powodzeniem kontynuowaliśmy przyjętą strategię. Mimo bardzo konkurencyjnego rynku utrzymaliśmy marżę ze sprzedaży na wysokim poziomie 5,3%, która od dłuższego czasu jest jedną z najwyższych na rynku. Uważam to za nasz duży sukces ze względu na presję cenową związaną z wejściem na polski rynek dużych, międzynarodowych dystrybutorów oraz twardej rywalizacji pomiędzy największymi dystrybutorami w Polsce – dodaje Ilona Weiss.

 

W minionym roku Grupa równie konsekwentnie jak w poprzednich latach nie realizowała transakcje niespełniające wewnętrznych norm i procedur obowiązujących w ABC Data. Bezpieczeństwo wszystkich transakcji oraz optymalne zarządzanie ryzykiem jest dla Spółki priorytetem, gdyż pozytywnie wpływa na długoterminową wartość całej Grupy. Potwierdzeniem skuteczności wdrożonych zasad jest m.in. umorzenie przez Urząd Skarbowy postępowania podatkowego prowadzonego wobec ABC Data w sprawie VAT.

 

 

W ubiegłym roku Grupa Kapitałowa ABC Data wypracowała zysk EBITDA na poziomie 40,4 mln PLN oraz zysk netto w kwocie 17,2 mln. Niższy niż w ubiegłym roku wynik jest efektem wzrostu kosztów finansowych, związanych z rozpoznaniem odpisu aktualizującego wartość udziałów ABC Data w BizneslinkCO sp. z o.o. w wysokości 6,4 mln PLN. Na poziom kosztów wpłynęła również zmiana modelu zarządzania środkami pieniężnymi w Grupie, spowodowana zmienną sytuacją rynkową, a polegająca na korzystaniu z krótkoterminowego finansowania zewnętrznego i utrzymywania tym samym optymalnego poziomu środków pieniężnych w Spółce. ABC Data prawie trzykrotnie zwiększyła poziom wolnych środków pieniężnych w porównaniu do poziomu na koniec 2015 roku oraz obniżyła dług netto o 6,2 mln PLN – do poziomu 58 mln PLN – w porównaniu ze stanem na koniec 2015 roku.

 

Z uwagi na obecną sytuację rynkową, kiedy tak ważne jest posiadanie odpowiedniego poziomu wolnych środków pieniężnych w Spółce, Zarząd ABC Data podjął decyzję o rekomendacji Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu niewypłacania dywidendy za rok 2016 i przeznaczenia zysku za ubiegły rok na kapitał zapasowy ABC Data. –  Była to dla nas, jako spółki dywidendowej, która w minionych latach wypłacała najwyższą w Polsce stopę dywidendy, bardzo trudna decyzja, przede wszystkim z uwagi na wysokie oczekiwania naszych akcjonariuszy. Wierzę jednak, że wykażą oni zrozumienie dla tej decyzji, podyktowanej potrzebą utrzymania optymalnego poziomu środków własnych w celu finansowania kapitału obrotowego oraz dalszym rozwojem organicznym Grupy – mówi Ilona Weiss, Prezes Zarządu ABC Data.

 

Ponadto, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom indywidualnych akcjonariuszy, Zarząd ABC Data zadecydował o rozpoczęciu programu realizacji skupu akcji własnych Spółki w celu ich dalszej odsprzedaży lub umorzenia. Spółka planuje skupić akcje własne za nie więcej niż 5.000.000 mln PLN w okresie do dnia 30 czerwca 2018 r.

 

W 2016 roku ABC Data zrealizowała kolejne zapowiadane w strategii działania pozwalające Grupie na zbudowanie trwałych przewag konkurencyjnych nad pozostałymi firmami z branży. Do kluczowych aktywności w tym okresie zaliczyć należy podjęte działania z obszaru M&A, które pozwoliły na zintensyfikowanie dalszego wzrostu ABC Data. W listopadzie ubiegłego roku Grupa dokonała jednego z największych przejęć na polskim rynku dystrybucji IT – spółki S4E S.A., wiodącego polskiego dystrybutora z wartością dodaną. Dzięki temu ABC Data posiada obecnie komplementarne oraz bardzo szerokie portfolio produktów i usług z obszaru VAD. Połączenie sił i doświadczeń obu spółek przełoży się na jeszcze bardziej dynamiczny rozwój obszaru działalności dotyczących usług z wartością dodaną w Grupie.

 

 

ABC Data z powodzeniem umacnia również swoją pozycję w krajach, w których działa bezpośrednio poprzez spółki zależne, w szczególności na Węgrzech i w Rumunii. W ostatnim roku Grupa, jako wiodący dystrybutor produktów Huawei w Polsce, rozszerzyła obszar dystrybucji o Węgry. ABC Data podpisała również kilka istotnych kontraktów, m.in. z Brother, Lenovo czy EATON w Rumunii.  W 2016 roku Grupa sukcesywnie zwiększała swoje przewagi konkurencyjne także w obszarze e-commerce, zarówno poprzez rozwój posiadanych narzędzi, jak również intensywne prace nad nowymi rozwiązaniami. Już w II kwartale 2017 roku Spółka zaprezentuje platformę ABC Data Cloud, autorski marketplace dedykowany sprzedaży usług w modelu cloud. Zaprojektowana i zbudowana w oparciu o najnowsze trendy platforma nie tylko doskonale uzupełni zestaw zaawansowanych narzędzi e-commerce pozostających w dyspozycji ABC Data, lecz także umożliwi Grupie dynamiczny rozwój w obszarze cloud computingu. – To aktualnie jeden z najbardziej perspektywicznych sektorów rynku IT – mówi Juliusz Niemotko, Wiceprezes ABC Data. – Nasza platforma będzie wyposażona w szeroką gamę funkcjonalności, wdrożonych z myślą o potrzebach i oczekiwaniach użytkowników. Platformę będzie wyróżniać obecność zarówno polskich, jak i zagranicznych dostawców usług cloudowych. Zdecydowanie będzie to jeden z najmocniejszych debiutów na rynku e-commerce w tym roku – dodaje Juliusz Niemotko.

 

ABC Data w minionym roku została pierwszym, i jak dotąd jedynym, oficjalnym przedstawicielem i dystrybutorem produktów Xiaomi w Polsce. Ogromna popularność marki Xiaomi wśród polskich użytkowników, na którą wpływa doskonały stosunek jakości do ceny produktów oraz sukcesywne wprowadzanie nowych produktów do sprzedaży sprawiło, że Grupa od początku odnotowuje wyższe od zakładanych przychody ze sprzedaży.

 

W kolejnych miesiącach Grupa ABC Data koncentrować się będzie na dalszym umacnianiu swojej pozycji rynkowej w Europie Środkowo-Wschodniej i zwiększaniu przewag konkurencyjnych, przede wszystkim w obszarze e-commerce, VAD oraz Cloud. Ponadto w 2017 roku Grupa zakłada optymalizację prowadzonej działalności w celu jeszcze bardziej efektywnego dostosowania jej do dynamicznie zmieniającej się sytuacji rynkowej.

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE