Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

ABC Data podnosi poprzeczkę i notuje wzrosty w kluczowych obszarach działalności oraz osiąga rekordową marżę.

ABC Data, wiodący dostawca sprzętu i usług IT oraz elektroniki użytkowej w regionie CEE, opublikowała szacunkowe wyniki za pierwsze półrocze 2017 roku. Zgodnie z założeniami i prognozami Zarządu, spółka zanotowała wzrosty w kluczowych obszarach działalności oraz rekordową marżę w wysokości 6,3%.

 

Wdrożona w ubiegłym roku strategia koncentracji na realizacji transakcji wysokomarżowych oraz rezygnacji z najmniej rentownych linii produktowych po raz kolejny przynosi efekty. W I półroczu 2017 roku szacunkowe przychody ze sprzedaży w Grupie Kapitałowej ABC Data wyniosły 1 914,0 mln PLN. Spółka osiągnęła w tym czasie zysk brutto ze sprzedaży w wysokości 120,1 mln PLN, co oznacza wzrost o ponad 6,6 mln PLN wobec I półrocza ubiegłego roku. Co istotne, w II kwartale br. spółka wypracowała zysk netto w wysokości 3,3 mln PLN – ponad dwukrotnie wyższy w stosunku do poziomu z I kwartału 2017. Łącznie w I półroczu skonsolidowany zysk netto wyniósł 4,8 mln PLN.

 

Wypracowane wyniki Grupy ABC Data w I półroczu 2017 roku są wyższe od oczekiwań rynku. Co istotne, są one również zgodne z naszymi założeniami na ten rok, które były podstawą do opracowania ogłoszonej w maju tego roku prognozy wyników finansowych Grupy – tłumaczy Ilona Weiss, Prezes Zarządu ABC Data – W branży dystrybucji IT panuje duża sezonowość sprzedaży, a tradycyjnie najlepszym okresem, w którym osiągamy najwyższe przychody, jest czwarty kwartał roku. Nie mam więc wątpliwości, że zrealizujemy podane prognozy. Z kolei wyniki jednostkowe pozwalają z dużą dozą pewności powiedzieć, że nasi akcjonariusze mogą spodziewać się wypłaty zaliczki na poczet dywidendy za ten rok – dodaje Ilona Weiss.

 

Skonsolidowana EBITDA za okres od 1 stycznia do 30 czerwca 2017 roku, z wyłączeniem zysku z tytułu wyceny udziałów w Bizneslink CO Sp. z o.o. rozpoznanego w pierwszym półroczu 2016 roku, w wysokości 6,4 mln PLN wzrosła o 25% rok do roku. Jednocześnie w porównaniu kwartał do kwartału tego roku, Grupa zanotowała również wzrost EBITDA. Za II kwartał 2017 roku wyniosła ona 8,4 mln PLN i była o 1,6 mln PLN wyższa od odnotowanej w ciągu I kwartału br.

 

W I półroczu 2017 roku Grupa ABC Data podejmowała kolejne inicjatywy prorozwojowe w obszarze e-commerce. W ich efekcie Grupa znacznie poszerzyła i unowocześniła portfolio posiadanych innowacyjnych narzędzi e-commerce. W czerwcu spółka uruchomiła autorską platformę ABC Data Cloud, w ramach której oferuje zaawansowane usługi realizowane w oparciu o model cloud. Swoim Klientom udostępniła również aplikację mobilną do platformy sprzedażowej ABC Data: m-InterLink. Jest ona w pełni zsynchronizowana z platformą Interlink, dzięki czemu rozpoczęte w aplikacji mobilnej zamówienia można dokończyć w systemie webowym i na odwrót. Pozwala to Klientom ABC Data w pełni korzystać z funkcjonalności nowoczesnej sprzedaży wielokanałowej. Kolejną inwestycją był rozwój programu Reseller Web. Jest to zaawansowana technologicznie aplikacja e-sklepu. Program pozwala resellerom na szybkie i bezproblemowe tworzenie oraz konfigurowanie nowoczesnego, otwartego sklepu online, w pełni zintegrowanego z systemami ABC Data.

 

To m.in. dzięki tworzeniu takich kompleksowych, innowacyjnych narzędzi ABC Data zbudowała swoją wiodącą pozycję w regionie CEE i od lat wyznacza trendy w rozwoju e-commerce w sektorze B2B. Aktualnie domknęliśmy już szereg inwestycji prorozwojowych w tym zakresie i koncentrujemy się na planach związanych z ekspansją marki Xiaomi na rynki bałtyckie – wyjaśnia Prezes Zarządu ABC Data –Marka jest już dostępna w sprzedaży na Litwie, a my rozpoczynamy budowę kanału na Łotwie i w Estonii. To jeszcze nie koniec naszych planów, jesteśmy przecież bezpośrednio obecni w ośmiu krajach regionu – dodaje Ilona Weiss.

 

ABC Data od lat systematycznie rozwija kolejne kompetencje, często wyprzedzając przy tym światowe trendy. Najważniejsze obszary, na których rozwoju aktualnie koncentruje się spółka, to oprócz wspomnianego e-commerce także usługi z wartością dodaną, cloud computing oraz mobile.

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE