Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

AB S.A. prezentuje wyniki za drugi kwartał. Wrocławska firma konsekwentnie rośnie.

AB ma powody do zadowolenia. Mimo trudnej sytuacji rynkowej, spadających globalnych dostaw komputerów i urządzeń elektroniki użytkowej, firma z Wrocławia zdołała nie tylko utrzymać, ale wręcz wzmocnić swoje wyniki.

AB to dziś największy dystrybutor IT i elektroniki użytkowej w Polsce oraz regionie CEE. Firma jednak nie spoczywa na laurach i umacnia pozycję lidera rynkowego, notując kolejne wzrosty zysku EBITDA i zmniejsza zadłużenie.

Grupa AB zanotowała w okresie kwiecień – czerwiec 2023 roku, podobnie jak przed rokiem, ponad 3 mld zł kwartalnej sprzedaży. Jednocześnie kontynuowała trend zwiększania generowanej marży operacyjnej i EBITDA, dzięki czemu kwartalny wynik EBITDA wzrósł do 54,5 mln zł, a zysk operacyjny przekroczył 48 mln zł. W okresie ostatnich czterech kwartałów Grupa AB wypracowała ponad 295 mln zł wyniku EBITDA (+28% rdr), 270 mln zł zysku operacyjnego (+27% rdr) i 158 mln zł zysku netto (+5% rdr) przy 15,2 mld zł przychodów (+1,2 mld zł, +8% rdr).

– Kolejny raz widzimy pozytywne efekty długoterminowej, bezpiecznej strategii rozwoju Grupy AB. W porównaniu do sytuacji sprzed roku zredukowaliśmy zadłużenie netto o ponad 25% r/r, czyli o blisko 69 mln zł, do 203,7 mln zł. Dokonaliśmy tego pomimo wypłacenia w styczniu ponad 20 mln zł dywidendy oraz konsekwentnej realizacji buy-backu za 8,4 mln zł w okresie lipiec 2022 – czerwiec 2023 roku. Nasz wskaźnik długu netto do EBITDA spadł poniżej 0,7, a jednoczenie pomimo mocnego wzrostu stóp procentowych i kosztów finansowych potrafiliśmy zwiększyć zysk netto – wskazuje Grzegorz Ochędzan, Wiceprezes ds. Finansowych w AB S.A.

Choć miniony kwartał był czwartym kwartałem roku finansowego 2022/2023, to najbliższy raport roczny Grupy AB będzie obejmował jeszcze bieżący kwartał ze względu na zmianę okresu roku finansowego – zgodnie z decyzją Walnego Zgromadzenia obecny rok finansowy zakończy się z końcem września, a kolejne lata finansowe będą obejmowały okresy od 1 października do 30 września. Patrząc na możliwości dalszego rozwoju i generowania wartości dla akcjonariuszy, perspektywy rynkowe rysują się optymistycznie.

 

IT Champions 2023 – Niezwykle prestiżowe nagrody branżowe, wydawnictwa IT Reseller zostały wręczone! Poznaj zwycięzców!