Sprzedaż nowych iPhone’ów Apple’a w Chinach wzrosła o 20% w ciągu pierwszych 3 tygodni

iPhone’y Apple Inc. miały mocny start w Chinach, a ich sprzedaż wzrosła o 20% w ciągu pierwszych trzech tygodni od premiery w porównaniu z modelem z 2023 roku, zgodnie z danymi firmy badawczej Counterpoint. 

Najnowsze smartfony Apple i Huawei trafiły do ​​sprzedaży w Chinach 20 września, co podkreśla zaostrzającą się konkurencję na największym rynku smartfonów na świecie, gdzie amerykańska firma traciła udziały w rynku w ostatnich kwartałach na rzecz krajowych rywali.

„Widzimy silną sprzedaż serii iPhone 16 w Chinach” – powiedział Counterpoint, dodając, że modele iPhone 16 Pro i Pro Max radzą sobie szczególnie dobrze, a ich łączna sprzedaż wzrosła o 44% w porównaniu z ich odpowiednikami z 2023 roku.

Jednakże ogólna sprzedaż iPhone’ów w Chinach spadła w ujęciu rok do roku o 2% w ciągu tych trzech tygodni z powodu mniejszej sprzedaży starszych modeli i większej konkurencji ze strony serii Mate i Pura firmy Huawei, podano w komunikacie.

AB Możliwości i Rozwój 2024: „Bardzo ważne jest aby dystrybutor umiał patrzeć w przyszłość, żeby umiał a przede wszystkim mógł wspierać swoich partnerów (…) wszystko to znajdujemy w AB” – podkreśliła Karolina Romańczuk, Managing Director, Bechtle direct Polska