W przyszłym tygodniu Samsung ma wprowadzić na rynek cieńszy składany telefon

Samsung Electronics, największy na świecie producent smartfonów pod względem dostaw, ma wprowadzić na rynek swój najcieńszy składany telefon w przyszłym tygodniu, aby umocnić swoją pozycję na globalnym rynku składanych smartfonów, na którym chińscy konkurenci powoli się rozwijają. 

Oczekuje się, że nowym produktem będzie Galaxy Z Fold 6 SE, specjalna edycja składanego smartfona w najsmuklejszej wersji. Przewidywane urządzenie będzie miało 10,6 milimetra po całkowitym złożeniu i 4,9 mm po rozłożeniu. Jest on o 1,5 mm i 0,7 mm cieńszy od oryginalnego Galaxy Z Fold 6, wprowadzonego na rynek w lipcu.

Model specjalnej edycji będzie najdroższym telefonem Samsunga. 1-terabajtowy model oryginalnego urządzenia został wprowadzony na rynek w cenie 2,7 miliona wonów (1974 USD). Oczekuje się, że model SE będzie kosztował około 3 milionów wonów. Decyzja Samsunga o wydaniu nowego wariantu serii smartfonów zaledwie trzy miesiące po wprowadzeniu na rynek oryginału jest rzadkim wydarzeniem, pokazującym poczucie kryzysu firmy w czasie, gdy chińscy rywale agresywnie wykrawają sobie swój udział w globalnym rynku.

Kiedy Samsung wprowadził na rynek Galaxy Z Fold 6 i Galaxy Z Flip 6 w lipcu, liczba zamówień w przedsprzedaży w Korei była poniżej oczekiwań, wynosząc 910 000 sztuk. Poprzednia seria sprzedała się w przedsprzedaży w liczbie 1,02 miliona sztuk. Po raz pierwszy od wprowadzenia na rynek pierwszego składanego smartfona w 2019 r. Samsung został wyprzedzony przez Huawei na globalnym rynku składanych telefonów w pierwszym kwartale tego roku.

Według Counterpoint Research, Samsung zdobył 23% udziału w rynku składanych telefonów w okresie styczeń-marzec, podczas gdy Huawei odnotował 35%. Chińskie Honor, Oppo i Motorola również zwiększyły swój udział w rynku, zdobywając odpowiednio 12%, 8% i 11% udziałów w kwartale.

Chińskie firmy rozszerzają swoją obecność na rynku składanych smartfonów, kładąc nacisk na cienkość modeli. W lipcu Xiaomi wypuściło Mix Fold 4, który po całkowitym złożeniu ma 9,45 mm grubości. Honor zaprezentował również Magic V3 we wrześniu, który ma 9,3 mm grubości. Huawei zaprezentowało pierwszy na świecie smartfon z podwójnym zawiasem, Mate XT, który przyciągnął ponad 6,5 miliona zamówień w przedsprzedaży.

Tymczasem Samsung stara się utrzymać pozycję lidera na globalnym rynku smartfonów. Samsung pozostał numerem jeden na globalnym rynku smartfonów pod względem dostaw w okresie lipiec-wrzesień, ale był jedynym dostawcą spośród pięciu największych producentów smartfonów, który odnotował ujemny wzrost rok do roku. Według IDC, Samsung dostarczył 57,8 miliona sztuk, zdobywając 18,3%udziału w rynku, podczas gdy Apple dostarczyło 56 milionów sztuk, zdobywając 17,7% udziału w trzecim kwartale. W poprzednim kwartale Samsung zdobył 18,9% udziału.

W ujęciu rocznym Samsung sprzedał o 1,7 miliona mniej smartfonów w trzecim kwartale niż w tym samym okresie ubiegłego roku, kiedy Apple i jego chińscy rywale Xiaomi, Oppo i Vivo odnotowali wzrost wolumenu sprzedaży. Trzecie miejsce zajęła firma Xiaomi z 13,5% udziałem w rynku w trzecim kwartale, a tuż za nią znalazły się Oppo i Vivo z odpowiednio 9,1- i 8,5% udziałem.