Grupa Play w pierwszej połowie 2024 r. potwierdza mocny wzrost i pozycję lidera rynku

W pierwszym półroczu 2024 r. Grupa Play nie schodziła z drogi wzrostu – rosły m.in. przychody i EBITDAaL, w tym ta ostatnia o ponad 7% r/r.

Osiągnięcia finansowe i biznesowe Grupy Play w II kwartale i pierwszym półroczu 2024 r.:

  • Przychody ogółem w pierwszym półroczu wzrosły o 4,6% r/r do ponad 5 mld zł.
  • W tym samym okresie wzrosły przychody z usług mobilnych o 8,2% r/r do 2,4 mld zł, a przychody z usług dla domu o 5,5% r/r do ponad 1 mld zł.
  • Zysk przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją (EBITDAaL) w pierwszym półroczu br. wzrósł o 7,3% r/r i wyniósł ponad 2 mld zł.
  • Liczba aktywnych klientów mobilnych osiągnęła poziom 13,3 mln, co oznacza wzrost +3% r/r.
  • Baza abonentów usług dla domu (internet i telewizja) wzrosła o 4,3% r/r i na koniec II kwartału br. wyniosła 2,1 mln.
  • Średni przychód na użytkownika (ARPU) usług mobilnych wzrósł aż o 6,1% r/r do 31 zł.
  • Operator już szósty kwartał z rzędu utrzymuje pozycję lidera MNP z dodatnim bilansem przeniesionych numerów na poziomie 12 694.

– Wyniki Grupy Play w pierwszym półroczu 2024 roku potwierdzają, że z sukcesem przekształciliśmy się w pełni konwergentnego operatora z kompleksową ofertą. Motorem rozwoju naszego biznesu jest zaufanie klientów. Intensywnie inwestujemy w naszą infrastrukturę i zapewniamy klientom wolność wyboru w atrakcyjnej cenie – podkreśla Jean Marc Harion, CEO Play.

Osiągnięcia infrastrukturalne i operacyjne:

  • Uruchomienie w II kwartale br. 150 nowych stacji bazowych z bilansem 11 907 nadajników na koniec czerwca br.
  • Intensywna rozbudowa największej w Polsce stacjonarnej sieci szerokopasmowej w otwartym modelu dostępu we współpracy z Polskim Światłowodem Otwartym oraz rozwój usług telewizyjnych i szerokopasmowego internetu poprzez nabycie 100% udziałów spółki Miconet (śląskiego dostawcy usług internetowych).
  • Niemal 70% populacji Polski znajduje się w zasięgu sieci 5G Play, na co wpływa m.in. rozszerzanie zasięgu sieci nowej generacji na częstotliwościach tzw. pasma C (3500-3600 MHz).
  • Co trzeci klient wybiera Telewizję Nowej Generacji, w ramach której co miesiąc można wybierać pakiety kanałów i serwisów streamingowych w systemie „à la carte”.
  • Dalszy rozwój usług dla dużych przedsiębiorstw w ramach „Play Rozwiązania dla Biznesu” obejmujący usługi chmurowe, certyfikaty ISO dla Data Centers.
  • Kolejny nabór studentów w akademii kodowania 42Warsaw, której fundatorem jest Play, aby rozwijać i wspierać kompetencje cyfrowe Polaków.