Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Badanie EY: Firmy doceniają AI – pomaga w biznesie i przekłada się na korzyści

Jak pokazuje badanie EY „AI Pulse”*, jeszcze 3 lata temu niecała połowa firm przeznaczała mniej niż 5% budżetu na inwestycje w sztuczną inteligencję, a obecnie aż 88% podmiotów przekroczyło ten poziom.

Wzrost nakładów przekłada się na wymierne korzyści biznesowe. Już 76% firm inwestujących w AI ponad 5% budżetu dostrzega wzrost produktywności pracowników. W organizacjach przeznaczających poniżej 5% dostępnych zasobów finansowych ten odsetek wynosi 62%.

Największa różnica – 26 pkt. proc. – dostrzegalna jest w obszarze tworzenia przewagi konkurencyjnej (73% vs 47%). Nie mogą więc dziwić deklaracje wskazujące, że aż połowa liderów organizacji planuje zwiększyć inwestycje w AI do poziomu 25% dostępnych środków.

“W biznesie każdą decyzję czeka na końcu weryfikacja. Po ponad 1,5 roku od rozpowszechnienia się narzędzi opartych o generatywną sztuczną inteligencję przyszedł czas i na tę technologię. Firmy z dużą otwartością podchodziły do inwestycji, wierząc że przełoży się ona na wzrost efektywności i produktywności. Teraz mówią sprawdzam. Pierwsze wyniki są dla AI bardzo optymistyczne. Należy się spodziewać, że zakres wykorzystywania sztucznej inteligencji w przedsiębiorstwach będzie wyłącznie rósł. Wyzwaniem wciąż jednak pozostanie jej odpowiednie wdrożenie, nie tylko w obszarze technologicznym, ale również ludzkim” – podkreśla Radosław Frańczak, Partner EY Polska, Lider obszaru Technology Consulting.

*Badanie EY AI Pulse zostało przeprowadzone na grupie 500 przedstawicieli wyższej klasy menadżerskiej w amerykańskich przedsiębiorstwach. Reprezentowali oni m.in. sektor zdrowia, energetyki, technologii, produktów konsumenckich, telekomunikacji, finansowy oraz administracji publicznej.

Ankieta została przeprowadzona online w dniach 29 kwietnia – 6 maja 2024 roku. Błąd statystyczny może wynieść 4 pkt. procentowe.