Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Meta i Google łamią własne zasady, zawierając tajną umowę dot. reklam skierowanych do niepełnoletnich

Google i Meta zawarły tajną umowę dotyczącą kierowania reklam Instagrama użytkowników w wieku od 13 do 17 lat w serwisie YouTube. Tym samym ominęły własne zasady Google’a dotyczące traktowania nieletnich w Internecie.

Jako pierwszy o sprawie doniósł Financial Times, który dotarł do dokumentów sugerujących, że specjalnie podjęto kroki, aby ukryć prawdziwe intencje kampanii. Zlekceważone zostały reguły, według których zabronione jest personalizowanie reklam kierowanych do osób poniżej 18. roku życia. Odnosi się to m.in. do targetowania na podstawie płci lub zainteresowań.

Według serwisu powodem stworzenia takiej kampanii były coraz niższe przychody z usług reklamowych Google oraz odpływu młodszej części użytkowników Facebooka na inne platformy social media, takich jak TikTok.

Po tym, jak FT skontaktowało się z Google, gigant stwierdził, że rozpocznie dochodzenie w sprawie zarzutów:

Zabraniamy personalizowania reklam osobom poniżej 18 roku życia, kropka. Zasady te znacznie wykraczają poza to, co jest wymagane i są wspierane przez zabezpieczenia techniczne. […] Podejmiemy również dodatkowe działania, aby uświadomić przedstawicielom handlowym, że nie mogą pomagać reklamodawcom ani agencjom w prowadzeniu kampanii próbujących obejść nasze zasady.

Meta nie udzieliła bezpośredniej odpowiedzi na pytanie, czy pracownicy zdawali sobie sprawę z tego, że reklamy docierają do nieletnich. Firma jedynie wymijająco oświadczyła:

Byliśmy otwarci na marketing naszych aplikacji dla młodych ludzi jako miejsca, w którym mogą łączyć się z przyjaciółmi, znajdować społeczność i odkrywać swoje zainteresowania.

Osoba mająca być zaznajomiona ze sprawą stwierdziła, że projekt został na ten moment anulowany.