LG Display zmniejsza kwartalną stratę dzięki… Igrzyskom Olimpijskim?

Według analityków LG Display zmniejszył swoje straty w porównaniu z poprzednim rokiem dzięki zwiększonemu popytowi na panele telewizyjne przed tegoroczną Olimpiadą oraz nowymi zamówieniami ze strony Apple.

Firma odnotowała stratę operacyjną w wysokości 94 miliardów wonów (67,8 miliona dolarów) za kwartał od kwietnia do czerwca. Liczba ta zdecydowanie różni się od szacunkowej straty na poziomie 308 miliardów wonów, która była przewidywana przez LSEG SmartEstimate.

Poprawiamy nasze wyniki i umacniamy naszą stabilność finansową – powiedział w oświadczeniu dyrektor finansowy Sung-hyun Kim.

Firma odmówiła jednak komentarza odnośnie potencjalnego zysku w drugim półroczu 2024 r., powołując się na zmienność rynku. Starszy wiceprezes Lim Seung-min stwierdził, że nadal istnieje spora niepewność, jeśli chodzi o popyt na produkty końcowe w różnych segmentach.

Analitycy stwierdzili, że oddział LG zajmujący się wyświetlaczami poradził sobie tak dobrze dzięki zastosowaniu nowych paneli w nadchodzących iPhone’ach Pro Max 16, które mają zadebiutować jeszcze w tym roku. To oczywiście naturalny efekt. Wzrost popytu na duże panele OLED oraz LCD przed Igrzyskami Olimpijskimi jest też na swój sposób zrozumiały. Jednak potrafił on zaskoczyć nie tylko samą firmę, ale i doświadczonych analityków, którzy zwykle dość dokładnie oceniają różnego rodzaju wskaźniki.