Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Orange Polska podało wyniki finansowe za drugi kwartał 2024 roku

Operator telekomunikacyjny podał wyniki za miniony kwartał. Pomimo niższego zysku r/r wyniki można uznać za dobre.

Orange Polska osiągnęło w II kwartale 2024 roku skonsolidowany zysk netto w wysokości 231 mln zł przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, co stanowi spadek z 239 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 360 mln zł, a EBITDAaL wzrosła do 854 mln zł z 823 mln zł w poprzednim roku.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży spadły do 3 123 mln zł, co oznacza zmniejszenie o 3,1% w porównaniu z poprzednim rokiem. Przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych, w tym usług konwergentnych, komórkowych i stacjonarnych, wzrosły o 4,7% rok do roku. Na wzrost zysku EBITDAaL o 3,8% miały wpływ wyższa marża bezpośrednia oraz niższe koszty pośrednie.

„Jestem zadowolony z wyników finansowych naszej podstawowej działalności telekomunikacyjnej w drugim kwartale. Wzrost przychodów z kluczowych usług telekomunikacyjnych o 4,7% oznacza poprawę dynamiki wobec kilku ostatnich kwartałów, do czego przyczynił się dalszy jednoczesny wzrost liczby klientów i wskaźników ARPO,” powiedział Jacek Kunicki, członek zarządu ds. finansowych.

W pierwszej połowie 2024 roku spółka osiągnęła zysk netto w wysokości 458 mln zł w porównaniu do 509 mln zł rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży wynoszących 6 204 mln zł. Zysk EBITDAaL w tym okresie wyniósł 1 653 mln zł.