Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Miesięczna liczba użytkowników Spotify jest niższa od szacunków

Spotify podał we wtorek kwartalny miesięczny wskaźnik aktywnych użytkowników (MAU) poniżej własnych szacunków. To pokłosie strategii firmy, która zdecydowała się zwiększyć zyski, zamiast wydawać więcej na działania marketingowe, aby przyciągnąć więcej słuchaczy.

Liczba MAU w pierwszym kwartale wzrosła o 19%, ale nie spełniła własnych prognoz Spotify i mediany prognoz analityków na poziomie 618 milionów. Według danych IBES z LSEG, prognozowana liczba MAU w bieżącym kwartale wyniosła 631 milionów, co jest wynikiem gorszym od szacunków na poziomie 636,3 miliona. Tym samym akcje spółki spadły o 1,6% w obrocie przedrynkowym.

Należy jednak zaznaczyć, że liczba subskrybentów Premium, którzy odpowiadają za większość przychodów firmy, wzrosła o 14% do 239 milionów, zgodnie z szacunkami.

Spotify tnie koszty, w tym poprzez zwolnienia i budżet marketingowy, starając się zwiększyć marże i zyski. Marże brutto wzrosły do 27,6% w kwartale z 25,2% rok wcześniej, częściowo dzięki wyższym zyskom z działalności podcastowej. Zysk brutto po raz pierwszy przekroczył 1 mld euro w kwartale.

„Rozmawialiśmy o 2024 roku jako roku monetyzacji i realizujemy tę ambicję” – powiedział CEO Daniel Ek w oświadczeniu.

Spotify prognozuje poprawę marży brutto do 28,1% w bieżącym kwartale. Kwartalne przychody spółki wzrosły o 20% do 3,64 mld euro (3,89 mld USD), przewyższając szacunki na poziomie 3,61 mld euro. Firma spodziewa się, że przychody w bieżącym kwartale wyniosą 3,8 mld euro, powyżej oczekiwań na poziomie 3,76 mld euro.