Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

UE ocenia, czy Apple przestrzega nakazu przesyłania strumieniowego muzyki 

Unijne organy regulacyjne ds. prawa antymonopolowego sprawdzają, czy propozycja Apple będzie zgodna z ich nakazem, aby Spotify i inne usługi strumieniowego przesyłania muzyki informowały użytkowników o opcjach płatności poza App Store – podała w poniedziałek Komisja Europejska. 

Jak podaje Reuters, zgodnie z propozycją Apple’a szwedzki serwis strumieniowego przesyłania muzyki Spotify i inne mogą zawierać łącza do swoich witryn internetowych, aby informować użytkowników o innych sposobach zakupu towarów lub usług cyfrowych poza sklepem App Store firmy Apple. Mogą także zapraszać użytkowników do podania adresu e-mail, na który zostanie przesłany link do strony internetowej platformy w celu zakupu treści lub usług muzyki cyfrowej. Linki skutkujące zakupami cyfrowymi wiążą się jednak z opłatą dla Apple’a w wysokości 27%, w tym za kolejne automatyczne odnawianie subskrypcji.

„Obecnie oceniamy, czy Apple w pełni zastosował się do naszych [wcześniejszych] decyzji – powiedział rzecznik Komisji Europejskiej. – Generalnie, jeśli Komisja będzie podejrzewać, że doszło do niezgodności z przyjętą decyzją, prześle zainteresowanemu przedsiębiorstwu pisemne zgłoszenie zastrzeżeń”.

Plan Apple’a jest zgodny z decyzją Komisji, powiedział przedstawiciel Apple’a.

Odrębnie Komisja bada również zasady Apple dotyczące sklepu App Store i środki, które ogłosił niedawno w celu zapewnienia zgodności z nowym prawodawstwem UE znanym jako ustawa o rynkach cyfrowych, w związku z obawami, że te i różne opłaty mogą utrudniać programistom swobodną komunikację i promowanie ich ofert.