Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Nowe narzędzia SDK Intel XeSS 1.3 z wieloma usprawnieniami

Intel wydał aktualizację swojego XeSS SDK do wersji 1.3, dodając nowe ustawienia i współczynniki skalowania dla zwiększonej wydajności.

Podobnie jak karty graficzne Arc, które zyskały znacząco na wydajności dzięki aktualizacjom sterowników, Intel także zaktualizował swoją technologię Super Sampling z wydaniem XeSS 1.3 SDK. XeSS jest obecnie dostępny w ponad 100 tytułach gier, a lista ciągle się powiększa, dzięki otwartemu charakterowi SDK. Nowy zestaw narzędzi do programowania oprogramowania ma na celu poprawę na wielu frontach, dodając nowe ustawienia i współczynniki skalowania, które zwiększają wydajność, a także aktualizują modele XMX & dp4A, zapewniając lepszą jakość obrazu niż poprzednie wersje.

Aby pokazać optymalizacje wydajności możliwe dzięki XeSS 1.3 SDK, Intel użył zmodyfikowanej wersji XeSS, do której wprowadzono aktualizacje z wersji 1.3, i użył jej w tytułach gier, które jeszcze oficjalnie nie zawierają wersji XeSS 1.3 (jeszcze!). Testy wydajności zostały zaprezentowane na karcie graficznej Intel Arc A750 oraz procesorze Intel Core Ultra 7 155H z zintegrowanymi układami graficznymi Arc Xe. Porównując wydajność z starszymi wersjami XeSS, takimi jak 1.1 i 1.2, XeSS 1.3 oferuje średnio 10,11% wzrost na karcie graficznej Arc A750 i 8,28% wzrost na procesorze Intel Core Ultra 7 155H. W niektórych grach wzrost wynosi nawet do 28%, co stanowi solidny wzrost.

Ale wydajność to tylko jeden aspekt Intel XeSS 1.3 SDK. Widoczny jest także wzrost jakości wizualnej. Zaktualizowane modele XMX & dp4A pozwalają na bardziej szczegółową rekonstrukcję obrazu, lepsze wygładzanie krawędzi.

Oprócz tych aktualizacji, dostępne są również nowe ustawienia jakości dla XeSS, które obejmują Ultra Quality Plus, Ultra Performance i Native Anti-Aliasing. Ostatni jest odpowiednikiem DLAA od NVIDIA i trybu FSR 3 Native od AMD. Tryb Ultra Performance oferuje współczynnik rozdzielczości 3x, tryb Ultra Quality Plus oferuje współczynnik rozdzielczości 1,3x, podczas gdy tryb natywny, jak sugeruje nazwa, oferuje natywną rozdzielczość z zastosowanym wygładzaniem krawędzi XeSS dla zwiększonej wierności obrazu.

Obecnie Intel XeSS 1.3 SDK jest dostępny na GitHubie. Zespół Intela będzie współpracować z deweloperami gier nad aktualizacjami i nowymi metodami integracji, aby ułatwić im korzystanie z XeSS 1.3 SDK w ich obecnych i przyszłych tytułach. Należy także wspomnieć, że Intel planuje uruchomić swoją wersję XeSS Frame Generation, która powinna pojawić się wkrótce.