Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

W ostatnim roku 30% polskich firm zastąpiło pracownika sztuczną inteligencją

Jak wynika z najnowszego Barometru Polskiego Rynku Pracy opublikowanego przez Personel Service, w ciągu ostatniego roku 30% polskich firm zwolniło co najmniej jedną osobę w wyniku automatyzacji. Najbardziej zagrożeni zwolnieniem są pracownicy o średnich kompetencjach.

Sztuczna inteligencja w ostatnim roku jest słowem odmienianym przez wszystkie przypadki. AI potrafi usprawnić działanie i zwiększyć efektywność procesów biznesowych. Te zalety dostrzega 70% ankietowanych przez Personel Service przedsiębiorców, którzy deklarują, że są gotowi wprowadzić w swoich organizacjach nowoczesne rozwiązania oparte na AI, a 19% firmy już zaczęło wdrażać nowe narzędzia i optymalizować procesy biznesowe. Jak się jednak okazuje, rewolucja technologiczna, której jesteśmy świadkami, ma też drugą stronę medalu: gorzej wykwalifikowani pracownicy mogą czuć się zagrożeni zastąpieniem przez automaty.

To z pewnością stawia liderów przed nowymi wyzwaniami. Dbałość o bezpieczeństwo psychologiczne tych pracowników, którzy pozostaną. Nowe podejście do kształtowania kultury przedsiębiorstwa i być może inne rozumienie partycypacji w zyskach. Sądzę, że rozwój AI w świecie liderów na dalszy plan odsunie troskę o efektywność, bo jak pokazuje badanie ona jest wpisana w AI, a otworzy przestrzeń na znaczenie jednostki w firmie – mówi Piotr Gąsiorowski, prezes Instytutu Przywództwa oraz organizator polskiej edycji międzynarodowej konferencji Global Leadership Summit.

Z raportu Personel Service wynika, że 45% zatrudnionych zamierza zdobywać nowe umiejętności, co obecnie jest konieczne, aby utrzymać się na rynku pracy. Tę potrzebę dostrzegają pracodawcy — co druga firma planuje szkolenia z zakresu obsługi nowych systemów i maszyn, a 29% pracodawców planuje przekwalifikować pracowników i przesunąć ich do innych działów.

Badanie pracowników i pracodawców w Polsce przeprowadzono na początku października na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna metodą CAWI (Camputer-Assister Web Interview) na ogólnopolskiej próbie liczącej 1100 osób oraz na próbie 340 firm zatrudniających co najmniej 10 pracowników.