Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

YouTube stanie w obliczu kolejnego problemu w UE. Chodzi o algorytmy wykrywające blokady reklam.

Swoją działalność YouTube zasila przychodami z reklam. Najpopularniejszy serwis wideo na świecie stara się więc, by każdy użytkownik obejrzał określoną porcję reklam. Przeciwdziałające temu wtyczki blokujące reklamy są zatem solą w oku należącego do Google serwisu. 

YouTube ma na blokady reklam swoje rozwiązania. Specjalne algorytmy sprawdzają ustawienia przeglądarki internetowej użytkownika, by wykryć, czy taka blokada występuje. Jeśli tak jest, użytkownik może obejrzeć ledwie trzy filmy, po czym dostęp jest blokowany.

Ekspert ds. prywatności, Alexander Hanff, członek European Data Protection Board, w Internecie znany także jako „That Privacy Guy” twierdzi, że jest w trakcie przygotowywania skargi karnej przeciwko YouTube w związku z rzekomym, jak twierdzi, nielegalnym nadzorem. Serwis The Register podaje, że Hanff złożył już podobną skargę dotyczącą gromadzenia danych przez Facebooka bez wyraźnej zgody. Hanff uważa, że „historycznie rzecz biorąc, unijne organy regulacyjne były absolutnie okropne w egzekwowaniu dyrektywy o prywatności i łączności elektronicznej”.

Hanff ma również zdecydowane zdanie na temat działań związanych z blokowaniem reklam w YouTube. „Uważam, że skrypt YouTube to oprogramowanie szpiegowskie, czyli technologia nadzoru, ponieważ jest on instalowany na moim urządzeniu bez mojej wiedzy i autoryzacji wyłącznie w celu przechwytywania i monitorowania mojego zachowania” – wyjaśnił.  Strony takie jak YouTube i Facebook muszą uzyskać zgodę właścicieli witryn na uruchamianie skryptów, analiz itp. Hanff wydaje się mieć mocne argumenty, gdyż taka zgoda jest wymagana na mocy prawa UE.