Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

62% pracowników za priorytetowe uważa inwestycje w cyfrowe narzędzia do współpracy. Pracodawcy nie podzielają tego entuzjazmu.

W obszarze digitalizacji wciąż pozostaje nam sporo do zrobienia: w 2019 roku Polska zajęła 25. miejsce w europejskim Indeksie Gospodarki Cyfrowej i Społeczeństwa Cyfrowego DESI (na 28 państw). Czy firmy nadążają za cyfrowym rozwojem kadry?

Tylko 12% polskich firm może pochwalić się wysokim stopniem digitalizacji. Wprowadzenie cyfrowych technologii będzie w najbliższych latach największym wyzwaniem dla przedsiębiorców. Wielu z nich jest nadal mocno przywiązanych do papierowych dokumentów – aż 65% osób decyzyjnych w firmach IT wierzy, że będą one pełniły ważną rolę przynajmniej do 2025 roku.

– Pracodawcy często nie dostrzegają korzyści płynących z cyfrowych rozwiązań i boją się wysokich kosztów, dlatego odkładają cały proces na nieokreśloną przyszłość. O tym jak duże znaczenie ma poziom digitalizacji przypomniał firmom koronawirus, który zwiększył potrzebę pracowania z domu. Bezpieczne współużytkowanie dokumentów i umożliwienie kadrze wykonywania obowiązków zdalnie okazało się dużym problemem, nawet w ministerstwach. Cyfrowa transformacja jest dla firm kluczowa do utrzymania się na rynku, zwłaszcza w dynamicznie zmieniających się warunkach – wskazuje Mateusz Macierzyński, menedżer ds. systemów IT w Konica Minolta.

Mateusz Macierzyński, menedżer ds. systemów IT w Konica Minolta.

Cyfrowe rozwiązania zwiększają komfort i wydajność pracy, usprawniają komunikację i podnoszą konkurencyjność firmy. Co jednak najbardziej istotne, odpowiadają na rosnące oczekiwania pracowników. Szczególnie młodsze pokolenia chcą już nie tylko możliwości wykonywania obowiązków z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie, ale też rozwijania swoich cyfrowych kompetencji oraz dostępu do nowych technologii. Te ostatnie są potrzebne według ponad 90% Polaków, zaś 79% wyraża chęć nauki i podnoszenia swoich umiejętności przez Internet.

– Poziom digitalizacji firm często pozostaje w tyle za chęcią cyfrowego rozwoju samych pracowników, którzy chcą korzystać z nowoczesnych, mobilnych rozwiązań. Aż 67% polskiej kadry uważa przy tym, że pracodawcy niedostatecznie inwestują w jej rozwój i szkolenia. Firmom pozostaje więc szerokie pole do poprawy – warto zaufać zespołowi i podążać za jego cyfrowymi oczekiwaniami. Korzyści będą podwójne: nie tylko usprawni to firmowe procesy i podniesie efektywność pracy, ale przede wszystkim pozytywnie wpłynie na satysfakcję pracowników – podsumowuje Mateusz Macierzyński.

https://itreseller.com.pl/itrnewhuawei-podsumowuje-rok-2019-na-zdalnej-konferencji-prasowej-podczas-huawei-2019-annual-report-podano-m-in-ze-obroty-firmy-siegnely-8588-miliardow-juanow/

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE