Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Badania operatora sieci PLAY ujawniają niebezpieczne zachowania Polaków w korzystaniu z bankowości i zakupów on-line.

Nie zabezpieczyłeś smartfona antywirusem? Hacker to wykorzysta! Z badania przeprowadzonego na zlecenie Play wśród polskich użytkowników smartfonów wynika, że aż 65% z nich płaci za zakupy w Internecie przy pomocy urządzeń mobilnych, 23% przy okazji transakcji podaje swój numer karty kredytowe. Z kolei z bankowości on-line przez smartfona korzysta już 66% posiadaczy urządzeń mobilnych. Jednocześnie, jak wynika z badania F-secure,  zaledwie 37% użytkowników smartfonów pomyślało o tym, aby zabezpieczyć go jakimkolwiek programem antywirusowym! W praktyce co najmniej 16% transakcji bankowych na smartfonach przebiega bez żadnej dodatkowej ochrony, co może narażać Polaków na ogromne straty finansowe. Skąd taka beztroska postawa? Badania ujawniają, że głównym winnym jest zatrważający brak wiedzy – co piąty ankietowany stwierdził, że przy korzystaniu z bankowości on-line lub zakupów przez smartfona nie ma się czego bać, nawet bez programów ochronnych, a ludzie wyolbrzymiają zagrożenia jakie wiążą się z korzystaniem z internetu w telefonie lub tablecie!

 

Zakupy przez Internet na urządzeniach takich jak smartfon i tablet oraz korzystanie z bankowości on‑line stają się powoli normą. Smartfon mamy zawsze pod ręką, co sprawia, że możemy skorzystać z jego pomocy zawsze, gdy tylko przyjdzie nam do głowy pomysł na nowy zakup lub potrzebujemy puścić przelew bankowy. Zakładamy, że wystarczającym zabezpieczeniem jest korzystanie z aplikacji udostępnianych przez banki lub operatorów finansowych i w rezultacie zapominamy o podstawowym zabezpieczeniu, jakim jest program antywirusowy. Mylnie kojarzymy go jedynie z urządzeniami typu laptop czy komputer stacjonarny.

 

Jak pokazują badania F-Secure aż 93% Polaków deklaruje, że korzysta z jakiejś formy zabezpieczenia antywirusowego, co wydaje się dość dobrym wynikiem. Jednak, gdy zaczynamy zgłębiać temat okazuje się, że w przypadku użytkowników smartfonów jakikolwiek program antywirusowy ma na nim zainstalowane zaledwie 37% ankietowanych. Polacy zapominają bowiem, że identyczna ochrona jest potrzebna na każdym urządzeniu podłączonym do internetu – w tym także na smartfonach – zwłaszcza jeśli służy nam on do zakupów on-line lub do bankowości mobilnej.

 

Tymczasem badania Play zrealizowane w październiku 2016 roku wykazały, że aż 65% użytkowników smartfonów płaci za zakupy w Internecie właśnie przy pomocy telefonu lub tabletu. 23% podaje w  trakcie takich zakupów numer karty kredytowej. Jeśli dodamy do tego informację, że 66% użytkowników smartfonów i tabletów korzysta z aplikacji do bankowości mobilnej, to widzimy, że mamy do czynienia ze sporym problemem. Zwłaszcza, że w ciągu minionego roku 36% użytkowników zetknęło się (osobiście, w rodzinie lub gronie najbliższych znajomych) z jakąś formą ingerencji osób trzecich w ich smartfon, w tym 19% miało do czynienia z zainfekowaniem smartfona przez wirus, a 5% przez program szpiegowski.

 

Skąd zatem tak beztroska postawa Polaków i niechęć do instalowania antywirusa na smartfonie? 40% użytkowników po prostu nie czuje takiej potrzeby lub nie pomyślało o takiej ochronie, co oznacza, że nie są w pełni świadomi zagrożeń, które mogą wystąpić podczas korzystania z Internetu w komórce. Jest jednak nadzieja na ocalenie finansów Polaków. Z badania Play wynika, że 66% użytkowników smartfonów i tabletów chciałoby lepiej zabezpieczyć swoje dane podczas korzystania z Internetu na urządzeniu mobilnym, zaś 64% uważa, że korzystając z aplikacji bankowej w telefonie lepiej posiadać zainstalowaną dodatkową ochronę.

 

Wychodząc naprzeciw tej potrzebie Play zaproponował swoim użytkownikom usługę Ochrona Internetu, czyli roczny pakiet antywirusowy w smartfonie za wręcz symboliczną kwotę 29 zł 90 gr (zwykle takie programu kosztują blisko 100 zł). Program można zainstalować korzystając ze sklepu Play (Android) lub z iStore (IOS).  Dwa pierwsze miesiące użytkownik ma za darmo, a przez kolejne 10 miesięcy chroni swoje transakcje on-line za 2,99 PLN miesięcznie. Usługę można także uruchomić wysyłając SMS o treści START na numer 228.

 

Bezpieczeństwo w Internecie jest kwestią, której nie można bagatelizować. Cyberprzestępcy są w stanie w łatwy sposób wykraść dane użytkowników, używanych do transakcji internetowych, takich jak numer karty kredytowej, oraz login i hasło do e-konta bankowego, nie tylko na naszych komputerach, ale i urządzeniach mobilnych. Usługa Ochrona Internetu w Play umożliwia skuteczną ochronę przed atakami hakerów i złośliwym oprogramowaniem.

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE